Clasa a XI-a/Programare dinamică

Programare dinamică · Probleme de informatică

Festival 574

Problemă dificilă din Colecția InfoAs

Știind intervalele orare ale evenimentelor din cadrul unui festival, să se determine care este numărul maxim de evenimente la care poate participa Augustin, astfel încât să nu participe la două evenimente ce se suprapun.

Numarare cuvinte 575

Problemă dificilă din Colecția InfoAs

Dându-se un număr natural n, să se determine câte cuvinte de n litere există, cu proprietatea că nu există trei vocale alăturate.

Rucsac 3 588

Problemă dificilă din Colecția InfoAs

Dându-se n obiecte, pentru fiecare cunoscându-se greutatea și valoarea, împreună cu o greutate gmax, să se determine valoarea maximă care se poate obține știind că se pot lua obiecte ale căror greutate adunată să nu depășească gmax.

Transformare palindrom 591

Problemă dificilă din Colecția InfoAs

Dându-se un șir de caractere, să se determine numărul minim de caractere ce trebuie inserate pentru a transforma șirul într-unul palindrom.

RecycleBin 719

Problemă dificilă din Olimpiada Județeană de Informatică 2020, clasele XI-XII

Se dă un șir de N numere întregi notat cu A. O operație constă în alegerea unei subsecvențe din șir și ștergerea acesteia. Pentru fiecare subsecvență din șir considerăm suma elementelor ei. Definim costul unui șir ca fiind maximul acestor sume, în cazul în care șirul conține cel puțin un număr pozitiv, altfel costul șirului este egal cu 0. Să se determine costul maxim posibil ce se poate obține dintr-un șir al mulțimii M.

Catalin si greselile 739

Problemă dificilă din Moisil++ 2016, clasele XI-XII

Îl cunoașteți, cred, pe Cătălin, fan-ul numărul 1 al greșelilor. Ei bine, în teza la mate, Cătălin a făcut N greșeli. Presupunând, prin reducere la absurd, că el corectează o greșeală i, poate alege să corecteze o singură greșeală j cu o anumită proprietate. El știe că, dacă face această alegere poate să continue din greșeala j, după aceeași regulă și nu mai poate reveni la o greșeala anterioară. Îl puteți ajuta pe Cătălin la întrebările lui?

Alee 787

Problemă dificilă din Olimpiada Locală de Informatică 2024, Brașov, clasa a XI-a

Constructorul Mihai are sarcină de la șeful său să construiască o alee de lungime N metri și lățime 4 metri, având la dispoziție plăci dreptunghiulare de dimensiune 1 x 2 metri. Curios din fire, acesta se întreabă în câte moduri diferite poate construi această alee.

Alee XII 788

Problemă dificilă din Olimpiada Locală de Informatică 2024, Brașov, clasa a XII-a

Constructorul Mihai are sarcină de la șeful său să construiască o alee de lungime N metri și lățime 4 metri, având la dispoziție plăci dreptunghiulare de dimensiune 1 x 2 metri. Curios din fire, acesta se întreabă în câte moduri diferite poate construi această alee.

Avalansa 790

Problemă dificilă din Olimpiada Locală de Informatică 2024, Brașov, clasa a XI-a

Organizația Internațională de Meteorologie monitorizează constant avalanșele ce se formează la nivel internațional. Pentru a fi mai ușor de urmărit, aceștia au reprezentat harta lumii sub forma unei matrice de N linii și M coloane, fiecare element reprezentând numărul de avalanșe pornite din acel punct în ultima perioadă de timp. De asemenea, ei au identificat trasee uzuale pe care avalanșele le urmează și, așadar, drumuri periculoase pentru turiști.

Avalansa XII 791

Problemă dificilă din Olimpiada Locală de Informatică 2024, Brașov, clasa a XII-a

Organizația Internațională de Meteorologie monitorizează constant avalanșele ce se formează la nivel internațional. Pentru a fi mai ușor de urmărit, aceștia au reprezentat harta lumii sub forma unei matrice de N linii și M coloane, fiecare element reprezentând numărul de avalanșe pornite din acel punct în ultima perioadă de timp. De asemenea, ei au identificat trasee uzuale pe care avalanșele le urmează și, așadar, drumuri periculoase pentru turiști.