Nu obții 100 de puncte sau ai nelămuriri în privința problemelor? Scrie-mi pe Instagram.
Ai găsit o greșeală, vrei să raportezi un utilizator sau vrei să comunici altceva? Folosește formularul de contact.
Vrei să ne transmiți o părere despre platformă? Folosește formularul de feedback.
Folosește următoarele shortcuturi pentru a naviga mai ușor pe platformă.
Meniu shortcuturi | ? |
Căutare probleme sau utilizatori | / |
Navigare printre rezultatele căutării | ↑, ↓ |
Meniu de contact și feedback | CTRL + Shift + F |
Ieșire din meniuri | Esc |
Setări editor | CTRL + Shift + S |
Schimbare stil editor | CTRL + Shift + E |
Șabloane de cod | CTRL + Shift + 1/2/3 |
Golire editor | CTRL + Shift + 4 |
Moisil++ 2016, clasele XI-XII · Clasa a XI-aProgramare dinamicăProbleme diverse folosind programarea dinamică
Îl cunoașteți, cred, pe Cătălin, fan-ul numărul 1 al greșelilor. Ei bine, în teza la mate, Cătălin a făcut N
greșeli. Presupunând, prin reducere la absurd, că el corectează o greșeală i
, poate alege să corecteze o singură greșeală j
, cu proprietatea 1 < j < i
şi i % j = 0
. El știe că, dacă face această alegere poate să continue din greșeala j
, după aceeași regulă și nu mai poate reveni la o greșeală anterioară.
Cătălin alege T
greșeli G[1] G[2] … G[T]
și dorește să știe, pentru fiecare G[i]
, numărul maxim de greșeli pe care le poate corecta dacă începe rezolvând-o pe aceasta.
Fișierul de intrare greselile.in
conține pe prima linie două numere N
și T
unde N
este numărul de greșeli și T
numărul de întrebări. Următoarele T
linii conțin câte un număr natural nenul reprezentând greșeala de la care Cătălin vrea să pornească corectarea.
Fișierul de ieșire greselile.out
va conține fiecare linie i
un singur număr natural reprezentând numărul maxim de greșeli care pot fi corectate dacă ar începe Cătălin cu greșeala G[i]
.
1 ≤ N, T ≤ 1.000.000
10 9 3 4 6 2 5 7 8 9 10
1 2 2 1 1 1 3 2 2
Corectează doar 3
deoarece numărul nu are divizori proprii.
Pornind cu 4
el va corecta 4
şi 2
.
Pornind cu 6
el va corecta 6
şi 3
sau 6
și 2
, maximul fiind de 2
greşeli corectate.
Ș.a.m.d.
Problemă adăugată pe InfoAs de Olimpiade și concursuri
Am detectat următoarele posibile greșeli în codul tău. De regulă, aceste greșeli trec de compilare, însă au un comportament impredictibil în evaluarea codului (ducând astfel la punctaje mai mici).
Atenție: Pe ecranele mici, schimbarea stilului editorului nu are niciun efect.
Dacă răspunsul tău la un test este 100% corect, dar totuși este marcat ca fiind greșit, poate fi din următoarele cauze:
Afișezi și alte lucruri. De exemplu, dacă vrei să citești un număr de la tastatură, corect este cin >> n;
, iar greșit este cout << "n="; cin >> n;
– mai precis, nu afișa niciun mesaj când faci citirea, deoarece este considerat parte din răspuns. Asemănător și pentru afișare (doar răspunsul trebuie afișat, exact cum este specificat în cerință, nimic altceva).
Nu dai o valoare de început unei variabile locale. În CodeBlocks, când rulezi un program, există posibilitatea ca variabilele declarate în int main()
fără o valoare de început, de pildă int nr;
, să le fie atribuite valoarea 0
. Acest lucru nu este deloc garantat în majoritatea mediilor de programare, de regulă aceste variabile având valori aleatorii. Astfel, este indicat să dai o valoare implicită tuturor variabilelor pe care le declari în int main()
, în special cele de contorizare: int nr = 0;
.
Nu afișezi unde trebuie. La această problemă, citirea și afișarea se realizează din fișiere. Poate citești și afișezi prin consolă
Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). De regulă, problemele de memorie dau fatal signal 11 (vezi mai jos pentru detalii). Însă, există posibilitatea să existe anumite erori mai subtile, care totuși dau răspuns greșit în ciuda faptului că este o problemă de memorie. Un exemplu ar fi, în anumite condiții, declararea unui vector int a[100];
și efectuarea diferitelor operații cu poziția a[100]
a sa (vectorul are doar poziții de la 0
la 99
, dar accesăm poziția 100
).
Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). Această eroare apare când încerci să accesezi zone de memorie interzise, sau în general făcând lucruri dubioase cu memoria. Iată câteva exemple tipice:
int a[100];
și accesând poziții care nu sunt între 0
și 99
(de exemplu a[105]
, a[9999999999]
sau chiar și a[-5]
); asemănător și pentru matrici.Depășești limita de memorie. Fiecare problemă are o limită de memorie, care, de regulă, este destul de generoasă. Există șansa să depășești totuși limita de memorie, fapt care duce la această eroare. Un exemplu ar fi ca, la o problemă cu limita impusă de 2 MB
, să fie declarat un vector int a[1000000];
(cu un milion de elemente), care are aproximativ 3.81 MB
.
Împarți un număr la zero. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, împarți la 0
. Poate fi ori evident (ai scris n /= 0;
în loc de n /= 10;
, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x
care, cumva, reușește să ia valoarea 0
, și efectuezi n / x
).
Extragi rădăcina pătrată dintr-un număr negativ. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, aplici sqrt(n)
, unde n
este un număr negativ. Poate fi ori evident (ai scris sqrt(-4);
în loc de sqrt(4);
, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x
care, cumva, reușește să ia o valoare negativă, și efectuezi sqrt(x)
).
Codul tău conține o eroare de scriere. Nu am apucat să îți testăm codul, deoarece acesta conține o greșeală – sub mesajul Eroare de compilare se află o explicație unde poți să vezi exact pe ce linii ai erori. Cel mai probabil ai uitat să pui un ;
(punct și virgulă) pe undeva, sau ai uitat să incluzi o bibliotecă.
Dacă ați întâmpinat altă eroare, ne puteți informa pe formularul de feedback.
Urmează să rezolvi prima ta problemă pe InfoAs! Asigură-te că nu afișezi niciun alt mesaj decât ceea ce îți cere problema, altfel, vei obține răspuns greșit. De pildă:
Afișarea este corectă.
cout << s;
Nu trebuie afișat mesajul "Suma este "! Se vor obține 0 puncte, pentru răspuns greșit.
cout << "Suma este " << s;