Contact și feedback

Nu obții 100 de puncte sau ai nelămuriri în privința problemelor? Scrie-mi pe Instagram.


Ai găsit o greșeală, vrei să raportezi un utilizator sau vrei să comunici altceva? Folosește formularul de contact.


Vrei să ne transmiți o părere despre platformă? Folosește formularul de feedback.

Shortcuturi

Folosește următoarele shortcuturi pentru a naviga mai ușor pe platformă.

Generale

Meniu shortcuturi?
Căutare probleme sau utilizatori/
Navigare printre rezultatele căutării↑, ↓
Meniu de contact și feedbackCTRL + Shift + F
Ieșire din meniuriEsc

Editor probleme

Setări editorCTRL + Shift + S
Schimbare stil editorCTRL + Shift + E
Șabloane de codCTRL + Shift + 1/2/3
Golire editorCTRL + Shift + 4
InfoAs Înapoi la platformă

Avem un plan.

Laptop

“Toată lumea ar trebui să învețe să programeze, pentru că te învață cum să gândești.”

— Steve Jobs, fondatorul Apple

Să privim următorul grafic, care arată ponderea angajaților din sectorul IT&C (%) în funcție de țările din UE.

2

4

6

8

Steag Suedia
Steag Finlanda
Steag Luxemburg
Steag Țările de Jos
Steag Irlanda
Steag Estonia
Steag Belgia
Steag Danemarca
Steag Elveția
Steag Norvegia
Steag Germania
Steag Malta
Steag Slovenia
Steag Portugalia
Steag Cehia
Steag Franța
Steag Austria
Steag Slovacia
Steag Spania
Steag Islanda
Steag Cipru
Steag Ungaria
Steag Italia
Steag Letonia
Steag Lituania
Steag Croația
Steag Bulgaria
Steag Polonia
Steag Serbia
Steag România
Steag Grecia

România se află la coada țărilor din UE după ponderea specialiștilor în IT.

Săgeată

Sursă: Eurostat (2021)

Cu toate acestea, sectorul IT generează în jur de 7% din PIB-ul țării. Așadar, acest sector aduce, pentru fiecare român, peste 4900 de lei anual1.

OK, informatica este importantă. Dar ce face statul român pentru promovarea informaticii în rândul elevilor?

Imagine fundal

În liceu, elevii au posibilitatea de a studia “mate-info”. Materia predată se axează pe algoritmică, ramură a informaticii ce se bazează pe înțelegerea algoritmilor și scrierea unui cod cât mai eficient. Algoritmica este totodată ramura informaticii folosită la olimpiade și concursuri, incluzând cele internaționale, lucru ce permite elevilor să își dezvolte pasiunea pentru informatică într-un mediu competitiv.

Specializarea mate-info, însă, are multe probleme serioase.

Multe școli nu își permit deloc calculatoare noi.

Manualele școlare sunt învechite și neprietenoase.

Materialele educaționale sunt slab digitalizate.

De aici începe misiunea InfoAs.

InfoAs își propune să revoluționeze predarea informaticii. Platforma este gratuită și îi ajută pe cei care vor să învețe informatica, printr-o suită de resurse gratuite organizate într-un singur loc. Profesorii au acces la o zonă specială, de unde pot să își gestioneze digital clasele, cu ușurință.

Credem cu tărie în următoarele principii și valori:

Informațiile publicate trebuie să fie de calitate.

Informațiile publicate trebuie să fie clare și ușor de urmărit.

Platforma trebuie să fie gratuită pentru toată lumea.

Platforma trebuie să fie intuitivă și ușor de folosit.

Platforma InfoAs se împarte în mai multe secțiuni interconectate.

Iconita lectii

Secțiunea de lecții conține 124 de articole scrise și peste 50 de videoclipuri.

Articolele conțin secvențe de cod în C++ ușor de urmărit și comentate, pentru ca cititorul să le poată urmări cu ușurință.

int n = 34931;
do {
    int u = n % 10; //Ultima cifră
    cout << u << " "; //O afișăm
    n /= 10; //O tăiem
} while(n != 0);

Lecțiile mai dificile conțin animații și grafice, precum și o exerciții și probleme propuse la final, puse pentru verificarea cunoștințelor.

Să se adauge la coada lui n cifra 4.
int n = 123;
n = n *  ???  + 4;
cout << n << "\n"; //1234

Videoclipurile conțin atât o parte de teorie, formată din explicații animate și din scriere de cod, cât și o parte de exersare, unde se rezolvă pas cu pas câteva probleme. Vezi aici canalul de YouTube.

Background
Play
Iconita probleme

Secțiunea de probleme conține 774 de probleme structurate pe materia de liceu.

Elevii pot naviga cu ușurință printre capitolele școlare și pot filtra rezultatele în funcție de alți parametri, cum ar fi dificultatea problemelor.

Elevii pot trimite rezolvările lor în C++, iar InfoAs le evaluează pe loc, dând un punctaj între 0 și 100 în funcție de rezolvare: dacă este corectă și eficientă.

Toate problemele conțin indicații și rezolvări complete ușor de urmărit și explicate pas cu pas, lucru ce deosebește foarte mult platforma InfoAs de alte platforme de informatică din România.

În 74.3% din cazuri, indicațiile oferite de InfoAs au ajutat elevii să rezolve problemele corect și să obțină 100 de puncte.2

Iconita clase

Secțiunea pentru gestionarea claselor permite profesorilor să creeze clase virtuale de elevi.

Elevii pot intra într-o clasă folosind un cod unic și privat. În clase, profesorii pot posta materiale elevilor, dar de asemenea pot propune teme sau teste folosind problemele de pe platformă.

Clasa a XII-a B

Codul clasei Codul clasei: saLUtArE

Școala Colegiul Național de Informatică

Elevi 30 de elevi și 2 profesori

Profesorii pot urmări progresul elevilor în timp real.

Rezultate în timp real

Elev Procentaj terminat
Poza de profil a utilizatorului @andreescu_ancaAndreescu Anca andreescu_anca 74%
Poza de profil a utilizatorului @esteraaaEstera Albescu esteraaa 100%
Poza de profil a utilizatorului @petremanescu0770Petre Manescu petremanescu0770 39%

InfoAs oferă o paletă largă de unelte pentru personalizarea și gestionarea claselor.

Peste

25 000

de elevi3 folosesc InfoAs în fiecare lună pentru a învăța informatica.

Informațiile de pe această pagină sunt estimative, cu rol de prezentare și nu trebuie luate ca atare. Valorile prezentate sunt din perioada 2020 – 2022 și suferă modificări în timp, însă ne străduim să le actualizăm în mod regulat.

Sursele sunt menționate în locurile unde sunt folosite. Steagurile folosite în grafice sunt oferite de Icons8 sub această licență.

1 Ținând cont de PIB-ul României din 2021, de aproximativ 284.1 de miliarde de dolari (USD), 7% reprezintă aproximativ 19.887 miliarde de dolari. Împărțind la populația româniei de 19.12 milioane, pe cap de locuitor, PIB-ul generat de sectorul IT&C este aproximativ 1040 de USD, adică aproximativ 4900 de lei folosind cursul valutar din 26 noiembrie 2022, 00:29 UTC. Această valoare este cu rol de prezentare și suferă modificări în timp.

2 Pe data de 25 martie 2022, puțin timp după împlinirea a șase luni de existență a platformei InfoAs, am analizat modul în care au avut un impact indicațiile în rezolvările utilizatorilor. Acest studiu de caz a fost întocmit pentru a putea înțelege mai bine modul în care este utilizată platforma, spre a o putea îmbunătăți. Vezi studiul de caz aici.

3 Prin politica de confidențialitate pe care toți utilizatorii sunt obligați să îl citească și să îl respecte înainte de crearea unui cont, InfoAs nu înregistrează în cunoștință de cauză date cu caracter personal ale minorilor sub 16 ani (și le șterge în momentul descoperirii unui astfel de caz). Toți elevii trebuie să aibă minimum 16 ani sau să aibă acordul părinților pentru a folosi platforma.