Contact și feedback

Nu obții 100 de puncte sau ai nelămuriri în privința problemelor? Scrie-mi pe Instagram.


Ai găsit o greșeală, vrei să raportezi un utilizator sau vrei să comunici altceva? Folosește formularul de contact.


Vrei să ne transmiți o părere despre platformă? Folosește formularul de feedback.

Shortcuturi

Folosește următoarele shortcuturi pentru a naviga mai ușor pe platformă.

Generale

Meniu shortcuturi?
Căutare probleme sau utilizatori/
Navigare printre rezultatele căutării↑, ↓
Meniu de contact și feedbackCTRL + Shift + F
Ieșire din meniuriEsc

Editor probleme

Setări editorCTRL + Shift + S
Schimbare stil editorCTRL + Shift + E
Șabloane de codCTRL + Shift + 1/2/3
Golire editorCTRL + Shift + 4

Nu te descurci?

Urmărește indicațiile pentru a înțelege cum se rezolvă problema.

OLI 2024, Brașov, clasa a XI-a · Clasa a XI-aProgramare dinamicăProbleme de numărare folosind programarea dinamică

Problema Avalansa

Grea (8 )

Memorie: 64 MB / 32 MB

Timp: 3 secunde

I/O: Fișiere

Organizația Internațională de Meteorologie monitorizează constant avalanșele ce se formează la nivel internațional. Pentru a fi mai ușor de urmărit, aceștia au reprezentat harta lumii sub forma unei matrice de N linii și M coloane, fiecare element reprezentând numărul de avalanșe pornite din acel punct în ultima perioadă de timp. De asemenea, ei au identificat trasee uzuale pe care avalanșele le urmează și, așadar, drumuri periculoase pentru turiști. Definesc astfel trasee sigure, formate din porțiuni definite de capetele lor a căror lungime este determinata de distanța euclidiană dintre coordonatele capetelor.

Cerință

Știind harta reprezentată și traseele uzuale ale avalanșelor, aceștia au nevoie de ajutor pentru a răspunde la două întrebări esențiale pentru oprirea formării avalanșelor:

  1. Câte avalanșe s-au format în ultima perioadă de timp într-o zonă anume
  2. Distanța minimă pe care un turist o are de parcurs, având în vedere că el va urmări cu strictețe drumurile sigure.

Date de intrare

Fișierul de intrare avalansa.in conține pe prima linie un singur număr natural C, care reprezintă cerința de rezolvat. A doua linie a fișierului conține două numere naturale separate printr-un spațiu N și M, care reprezintă dimensiunile matricei în care a fost împărțită harta. Următoarele N linii conțin câte M numere naturale separate prin câte un spațiu ce reprezintă elementele matricei formate de organizație. Următoarea linie conține un singur număr natural T, ce reprezintă numărul de porțiuni de trasee definite de cercetători între două puncte de pe hartă. Următoarele T linii conțin câte patru numere naturale, primele două reprezentând coordonatele unui capăt al unui traseu identificat, iar celelalte două reprezentând coordonatele celuilalt capăt al traseului (în format linie-coloană). Următoarea linie conține un singur număr natural Q, ce reprezintă numărul de interogări care se realizează. Următoarele Q linii conțin câte o interogare, fiecare fiind formată din două perechi de coordonate x y din matrice.

Date de ieșire

Fișierul de ieșire avalansa.out va conține Q linii astfel:

  1. Dacă C = 1, atunci se va rezolva doar punctul 1 din cerință: Pentru fiecare interogare se va afișa pe o linie separată numărul total de avalanșe care s-au format în ultima perioadă în zona dreptunghiulară determinată de cele două perechi de coordonate din fișierul de intrare.
  2. Dacă C = 2, atunci se va rezolva doar punctul 2 din cerință: Pentru fiecare interogare se va afișa pe o linie separată distanța minimă pe care o poate parcurge un turist între cele două puncte date în fișierul de intrare, folosind doar traseele determinate de cercetători. Lungimea unui traseu este formată din suma lungimilor porțiunilor de traseu pe care le conține.

Restricții și precizări

  • C = 1 sau C = 2
  • 1 ≤ N, M ≤ 1000
  • 1 ≤ T, Q ≤ 1.000.000
  • Coordonatele date sunt numere naturale între 1 și N, respectiv M
  • Traseele definite sunt bidirecționale
  • Pot exista două trasee uzuale identice. Considerăm că există un drum de la un punct la el însuși, cu lungimea 0
  • Dacă nu există un drum între punctele cerute de la cerința 2, drept lungime minimă se va afișa -1
  • Răspunsurile cu zecimale se afișează cu exact 4 zecimale, fără rotunjire

Exemple

1
4 6
2 0 1 0 2 4
2 5 6 2 0 0
1 2 3 0 0 3
0 0 1 8 9 0
0
2
1 1 4 4 
4 5 2 4
33
19
2
4 6
2 0 1 0 2 4
2 5 6 2 0 0
1 2 3 0 0 3
0 0 1 8 9 0
5
1 1 1 2
1 2 2 2
2 2 4 4
1 2 4 4
4 1 2 2
4
1 1 4 4
1 1 1 2
2 2 4 4
4 1 1 2
4.6055
1.0000
2.8284
3.2360

Explicația exemplelor

Pentru primul exemplu. Se cere numărul de avalanșe pornite din zonele încercuite mai jos:

Imagine

Prin urmare, pentru prima zonă avem 2 + 1 + 2 + 5 + 6 + … + 1 + 8 = 33, iar pentru a doua 2 + 8 + 9 = 19.

Pentru al doilea exemplu. Traseele definite sunt următoare:

Imagine2

Unde traseele cele mai scurte sunt următoarele: traseu(1, 1, 4, 4) = traseu(1, 1, 1, 2) + traseu(1, 2, 4, 4) = sqrt(02 + 12) + sqrt(32 + 22) = 1 + 3.6055 = 4.6055; traseu(1, 1, 1, 2) = 1; traseu(4, 1, 1, 2) = traseu(4, 1, 2, 2) + traseu(2, 2, 1, 2) = sqrt(22 + 12) + sqrt(12 + 02) = 2.236 + 1 = 3.2360.

Problemă adăugată pe InfoAs de  Poza de profil a utilizatorului @concursuriOlimpiade și concursuri

Se încarcă…

Se încarcă…

Se încarcă…

Se încarcă…

Rezolvarea ta


							

Nu ești logat!

Loghează-te pentru a putea testa rezolvarea ta la această problemă.

Posibile greșeli

Am detectat următoarele posibile greșeli în codul tău. De regulă, aceste greșeli trec de compilare, însă au un comportament impredictibil în evaluarea codului (ducând astfel la punctaje mai mici).


    Setări editor

    Stil editor (CTRL + Shift + E)

    Atenție: Pe ecranele mici, schimbarea stilului editorului nu are niciun efect.


    Afișează confetti

    De ce nu iau 100 de puncte?

    Răspuns greșit

    Dacă răspunsul tău la un test este 100% corect, dar totuși este marcat ca fiind greșit, poate fi din următoarele cauze:


    Afișezi și alte lucruri. De exemplu, dacă vrei să citești un număr de la tastatură, corect este cin >> n;, iar greșit este cout << "n="; cin >> n; – mai precis, nu afișa niciun mesaj când faci citirea, deoarece este considerat parte din răspuns. Asemănător și pentru afișare (doar răspunsul trebuie afișat, exact cum este specificat în cerință, nimic altceva).


    Nu dai o valoare de început unei variabile locale. În CodeBlocks, când rulezi un program, există posibilitatea ca variabilele declarate în int main() fără o valoare de început, de pildă int nr;, să le fie atribuite valoarea 0. Acest lucru nu este deloc garantat în majoritatea mediilor de programare, de regulă aceste variabile având valori aleatorii. Astfel, este indicat să dai o valoare implicită tuturor variabilelor pe care le declari în int main(), în special cele de contorizare: int nr = 0;.


    Nu afișezi unde trebuie. La această problemă, citirea și afișarea se realizează din fișiere. Poate citești și afișezi prin consolă


    Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). De regulă, problemele de memorie dau fatal signal 11 (vezi mai jos pentru detalii). Însă, există posibilitatea să existe anumite erori mai subtile, care totuși dau răspuns greșit în ciuda faptului că este o problemă de memorie. Un exemplu ar fi, în anumite condiții, declararea unui vector int a[100]; și efectuarea diferitelor operații cu poziția a[100] a sa (vectorul are doar poziții de la 0 la 99, dar accesăm poziția 100).


    Caught fatal signal 11

    Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). Această eroare apare când încerci să accesezi zone de memorie interzise, sau în general făcând lucruri dubioase cu memoria. Iată câteva exemple tipice:


    Depășești limita de memorie. Fiecare problemă are o limită de memorie, care, de regulă, este destul de generoasă. Există șansa să depășești totuși limita de memorie, fapt care duce la această eroare. Un exemplu ar fi ca, la o problemă cu limita impusă de 2 MB, să fie declarat un vector int a[1000000]; (cu un milion de elemente), care are aproximativ 3.81 MB.


    Caught fatal signal 4 / caught fatal signal 8

    Împarți un număr la zero. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, împarți la 0. Poate fi ori evident (ai scris n /= 0; în loc de n /= 10;, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x care, cumva, reușește să ia valoarea 0, și efectuezi n / x).


    Extragi rădăcina pătrată dintr-un număr negativ. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, aplici sqrt(n), unde n este un număr negativ. Poate fi ori evident (ai scris sqrt(-4); în loc de sqrt(4);, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x care, cumva, reușește să ia o valoare negativă, și efectuezi sqrt(x)).


    Eroare de compilare (E.C.)

    Codul tău conține o eroare de scriere. Nu am apucat să îți testăm codul, deoarece acesta conține o greșeală – sub mesajul Eroare de compilare se află o explicație unde poți să vezi exact pe ce linii ai erori. Cel mai probabil ai uitat să pui un ; (punct și virgulă) pe undeva, sau ai uitat să incluzi o bibliotecă.


    Altă eroare

    Dacă ați întâmpinat altă eroare, ne puteți informa pe formularul de feedback.

    Înainte să continui…

    Urmează să rezolvi prima ta problemă pe InfoAs! Asigură-te că nu afișezi niciun alt mesaj decât ceea ce îți cere problema, altfel, vei obține răspuns greșit. De pildă:

    Iconita warning Nu trebuie afișat mesajul "Suma este "! Se vor obține 0 puncte, pentru răspuns greșit.

    cout << "Suma este " << s;

    Iconita bine Afișarea este corectă.

    cout << s;