Contact și feedback

Nu obții 100 de puncte sau ai nelămuriri în privința problemelor? Scrie-mi pe Instagram.


Ai găsit o greșeală, vrei să raportezi un utilizator sau vrei să comunici altceva? Folosește formularul de contact.


Vrei să ne transmiți o părere despre platformă? Folosește formularul de feedback.

Shortcuturi

Folosește următoarele shortcuturi pentru a naviga mai ușor pe platformă.

Generale

Meniu shortcuturi?
Căutare probleme sau utilizatori/
Navigare printre rezultatele căutării↑, ↓
Meniu de contact și feedbackCTRL + Shift + F
Ieșire din meniuriEsc

Editor probleme

Setări editorCTRL + Shift + S
Schimbare stil editorCTRL + Shift + E
Șabloane de codCTRL + Shift + 1/2/3
Golire editorCTRL + Shift + 4
Du-te la Cursuri Du-te la Meditații informatică Probleme de informatică Du-te la Probleme de informatică pentru Clasa a IX-a Du-te la Probleme de informatică pentru Clasa a X-a Du-te la Probleme de informatică pentru Clasa a XI-a Du-te la Lecții Du-te la Bacalaureat NOU Du-te la Olimpiade și concursuri

ProblemeToate problemele

Probleme de informatică cu rezolvări și explicații

739. Rica

Moisil++ 2016, clasa a X-a Grea (8 )

Rică a învățat la școală despre șiruri recurente și a primit ca temă să lucreze cu un anumit șir. Rică știe că primele elemente din acest șir sunt următoarele: 1, 1, 2, 4, 7, 13, 24, 44, 81, 149, 274, 504. Tema lui Rică este să găsească termenul de pe locul X. Rică nu știa să zică regula șirului nostru, de aceea el vă cere ajutorul.

740. Catalin si greselile

Moisil++ 2016, clasele XI-XII Grea (8 )

Îl cunoașteți, cred, pe Cătălin, fan-ul numărul 1 al greșelilor. Ei bine, în teza la mate, Cătălin a făcut N greșeli. Presupunând, prin reducere la absurd, că el corectează o greșeală i, poate alege să corecteze o singură greșeală j cu o anumită proprietate. El știe că, dacă face această alegere poate să continue din greșeala j, după aceeași regulă și nu mai poate reveni la o greșeala anterioară. Îl puteți ajuta pe Cătălin la întrebările lui?

741. Catalin si prietenii

Moisil++ 2016, clasele XI-XII Grea (8 )

Cătălin avea un singur prieten dar, fiind foarte sociabil, el se împrietenește automat cu toți prietenii prietenului său și cu prietenii prietenilor acestuia ș.a.m.d. (s-a inspirat din modelul Facebook). Răspundeți la mai multe întrebări legate de prieteniile lui Cătălin!

742. Ambuscada

RAU Coder 2020 Grea (8 )

N soldați, numerotați de la 1 la N, sunt prinși într-o ambuscadă. Asupra lor se execută M atacuri de tun. Atacurile afectează nu doar un soldat, ci un interval de soldați, provocând fiecăruia dintre aceștia o anumită pierdere (damage). De exemplu, atacul (3, 7, 5) afectează soldații 3, 4, 5, 6, 7 cu 5 damage. La început, toți soldații au V vieți. Câți soldați rămân în viață după cele M atacuri?

743. JocDeSah

RAU Coder 2020 Grea (8 )

RAU-Gigel se gândește la un joc cu piesele de șah. El desenează o tablă de șah sub forma unei matrici pătratice de latură N și așează în fiecare dintre cele N x N celule câte o piesă de șah. Se consideră că dispune de N X N exemplare din fiecare piesă posibilă (regi, regine, ture, nebuni, cai, pioni), iar culoarea nu este relevantă. RAU-Gigel se întreabă care este numărul minim de căsuțe (celule) prin care trebuie să treacă un rege oarecare ca să ajungă la o regină oarecare.

744. Pixeli

RAU Coder 2020 Grea (8 )

RAU-Gigel este pasionat de grafică, așa că se gândește la un joc cu imagini. El creează într-un editor grafic o imagine bitmap binară de dimensiuni N X N pixeli. Dându-se N și M operaţii de tipul 1 și 2, să se răspundă la operaţiile de tip 2.

745. Bisectoare

RAU Coder 2021 Grea (8 )

RAU-Gigel are un șir de puncte, nu neapărat distincte, aflate pe prima bisectoare. Punctele sunt caracterizate prin câte două coordonate (abscisă și ordonată), ambele numere întregi. Când le-a copiat pe caiet, din neatenție, RAU-Gigel a amestecat coordonatele celor N puncte și omis ordonata unuia dintre ele. Care este aceasta, puteți să îl ajutați?

746. JocCuLasere

RAU Coder 2021 Grea (8 )

RAU-Gigel testează un joc cu trageri și premii. Jocul constă într-o serie de acțiuni care au loc la anumite momente de timp. Acțiunile pot fi: (1) aparițiile unor premii sau (2) trageri. Premiile apar la anumite înălțimi, pentru un interval de timp bine definit. Tragerile au loc la anumite momente de timp și se propagă în spațiu instantaneu. RAU-Gigel câștigă câte un punct pentru fiecare premiu ochit. Să se afle câte puncte câștigă RAU-Gigel la fiecare tragere.

747. Pandemia

RAU Coder 2021 Grea (8 )

În plină perioadă de pandemie, cercetătorii unui institut vor să facă o serie de experimente pe culturi de celule. S-a observat deja că celula cercetată are o creștere liniară dependentă de cele trei zile imediat anterioare: dacă acum două zile aveam x celule, ieri aveam y iar astăzi avem z celule, atunci mâine vom avea x+ay+bz celule. Dacă într-o zi, numărul de celule depășește o valoare k, cercetătorii reduc cultura la valoarea modulo K.

748. Evaluare expresie

RAU Coder 2019 Grea (8 )

Se consideră o expresie aritmetică formată din numere naturale și operatorii binari + (adunare), - (scădere), * (înmulțire), ^ (ridicare la putere). Să se determine forma postfixată corespunzătoare și să se calculeze valoarea expresiei.

774 de probleme

Solutionarea Alternativa a Litigiilor Solutionarea Online a Litigiilor

ASPIRE EDUCATION LABS SRL