Contact și feedback

Nu obții 100 de puncte sau ai nelămuriri în privința problemelor? Scrie-mi pe Instagram.


Ai găsit o greșeală, vrei să raportezi un utilizator sau vrei să comunici altceva? Folosește formularul de contact.


Vrei să ne transmiți o părere despre platformă? Folosește formularul de feedback.

Shortcuturi

Folosește următoarele shortcuturi pentru a naviga mai ușor pe platformă.

Generale

Meniu shortcuturi?
Căutare probleme sau utilizatori/
Navigare printre rezultatele căutării↑, ↓
Meniu de contact și feedbackCTRL + Shift + F
Ieșire din meniuriEsc

Editor probleme

Setări editorCTRL + Shift + S
Schimbare stil editorCTRL + Shift + E
Șabloane de codCTRL + Shift + 1/2/3
Golire editorCTRL + Shift + 4

Nu te descurci?

Urmărește indicațiile pentru a înțelege cum se rezolvă problema.

OJI 2020, clasa a X-a · Clasa a IX-aVectori (tablouri unidimensionale)Vectori de frecvență și vectori caracteristici

Problema Alinieri

Grea (8 )

Memorie: 64 MB / 16 MB

Timp: 0.2 secunde

I/O: Fișiere

Se consideră modelul unui sistem solar format din N planete care se rotesc în jurul unei stele S, în sens trigonometric. Traiectoriile planetelor se consideră circulare și de raze diferite, iar vitezele de rotație ale planetelor în jurul stelei sunt numere naturale și sunt exprimate în grade pe zi (°/zi).

Cerință

Cunoscând numărul de planete N și vitezele lor de rotație Vi, 1 ≤ i ≤ N precum și două numere naturale P și Z, să se determine numărul A de alinieri a câte minimum P planete, pe o dreaptă ce trece prin centrul stelei S, după trecerea celor Z zile. Evoluția sistemului solar începe cu toate planetele așezate orizontal, în dreapta stelei S.

De exemplu, pentru n = 4, p = 3, z = 365, v = (20, 11, 8, 6), aliniearea a minimum 3 planete din cele 4 se va face la finalul zilelor 60, 90, 120, 180, 240, 270, 300, 360. După 365 de zile vor exista A = 8 alinieri.

Imagine

Date de intrare

Fișierul de intrare alinieri.in conține pe prima linie, în această ordine, numerele naturale N, P și Z, iar pe-a doua linie, N numere naturale Vi, 1 ≤ i ≤ N cu semnificația de mai sus. Numerele aflate pe aceeași linie a fișierului sunt separate prin câte un spațiu.

Date de ieșire

Fișierul de ieșire alinieri.out va conține pe prima linie numărul A, cu semnificația de mai sus.

Restricții și precizări

  • 2 ≤ P ≤ N ≤ 105
  • 1 ≤ Z ≤ 106
  • 1 ≤ Vi ≤ 103, 1 ≤ i ≤ N
  • Pentru teste în valoare de aproximativ 33% din punctajul total 1 ≤ Z ≤ 1000
  • Pentru teste în valoare de aproximativ 33% din punctajul total 1 ≤ N ≤ 100
  • Pentru teste în valoare de aproximativ 33% din punctajul total 2 ≤ P ≤ 9
  • Se vor lua în considerare doar alinierile de la sfârșitul fiecărei zile (ora 24:00), când planetele și-au încheiat parcursul zilnic.

Exemple

4 3 365 
20 11 8 6
8
7 3 2020 
10 20 10 15 20 10 20  
3928
6 3 658903 
17 24 12 150 200 12 
58568

Explicația exemplelor

Pentru primul exemplu: N = 4, P = 3, Z = 365 și V = [20, 11, 8, 6]. Prima aliniere a minimum 3 planete dintre cele 4 planete are loc după 60 de zile (conform figurii din exemplul de mai sus). Evoluția celor 4 planete este următoarea:

  • planeta 1 efectuează 3 rotații complete și încă 120°;
  • planeta 2 efectuează 1 rotație completă și încă 300°;
  • planeta 3 efectuează 1 rotație completă și încă 120°;
  • planeta 4 efectuează exact 1 rotație.
Următoarele alinieri a minimum 3 din cele 4 planete au loc după 90, 120, 180, 240, 270, 300, 360 zile.

Deci în 365 zile vor avea loc 8 alinieri.

Raționamentul este similar pentru celelalte două exemple.

Problemă adăugată pe InfoAs de  Poza de profil a utilizatorului @concursuriOlimpiade și concursuri

Se încarcă…

Se încarcă…

Se încarcă…

Se încarcă…

Rezolvarea ta


							

Nu ești logat!

Loghează-te pentru a putea testa rezolvarea ta la această problemă.

Posibile greșeli

Am detectat următoarele posibile greșeli în codul tău. De regulă, aceste greșeli trec de compilare, însă au un comportament impredictibil în evaluarea codului (ducând astfel la punctaje mai mici).


    Setări editor

    Stil editor (CTRL + Shift + E)

    Atenție: Pe ecranele mici, schimbarea stilului editorului nu are niciun efect.


    Afișează confetti

    De ce nu iau 100 de puncte?

    Răspuns greșit

    Dacă răspunsul tău la un test este 100% corect, dar totuși este marcat ca fiind greșit, poate fi din următoarele cauze:


    Afișezi și alte lucruri. De exemplu, dacă vrei să citești un număr de la tastatură, corect este cin >> n;, iar greșit este cout << "n="; cin >> n; – mai precis, nu afișa niciun mesaj când faci citirea, deoarece este considerat parte din răspuns. Asemănător și pentru afișare (doar răspunsul trebuie afișat, exact cum este specificat în cerință, nimic altceva).


    Nu dai o valoare de început unei variabile locale. În CodeBlocks, când rulezi un program, există posibilitatea ca variabilele declarate în int main() fără o valoare de început, de pildă int nr;, să le fie atribuite valoarea 0. Acest lucru nu este deloc garantat în majoritatea mediilor de programare, de regulă aceste variabile având valori aleatorii. Astfel, este indicat să dai o valoare implicită tuturor variabilelor pe care le declari în int main(), în special cele de contorizare: int nr = 0;.


    Nu afișezi unde trebuie. La această problemă, citirea și afișarea se realizează din fișiere. Poate citești și afișezi prin consolă


    Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). De regulă, problemele de memorie dau fatal signal 11 (vezi mai jos pentru detalii). Însă, există posibilitatea să existe anumite erori mai subtile, care totuși dau răspuns greșit în ciuda faptului că este o problemă de memorie. Un exemplu ar fi, în anumite condiții, declararea unui vector int a[100]; și efectuarea diferitelor operații cu poziția a[100] a sa (vectorul are doar poziții de la 0 la 99, dar accesăm poziția 100).


    Caught fatal signal 11

    Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). Această eroare apare când încerci să accesezi zone de memorie interzise, sau în general făcând lucruri dubioase cu memoria. Iată câteva exemple tipice:


    Depășești limita de memorie. Fiecare problemă are o limită de memorie, care, de regulă, este destul de generoasă. Există șansa să depășești totuși limita de memorie, fapt care duce la această eroare. Un exemplu ar fi ca, la o problemă cu limita impusă de 2 MB, să fie declarat un vector int a[1000000]; (cu un milion de elemente), care are aproximativ 3.81 MB.


    Caught fatal signal 4 / caught fatal signal 8

    Împarți un număr la zero. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, împarți la 0. Poate fi ori evident (ai scris n /= 0; în loc de n /= 10;, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x care, cumva, reușește să ia valoarea 0, și efectuezi n / x).


    Extragi rădăcina pătrată dintr-un număr negativ. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, aplici sqrt(n), unde n este un număr negativ. Poate fi ori evident (ai scris sqrt(-4); în loc de sqrt(4);, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x care, cumva, reușește să ia o valoare negativă, și efectuezi sqrt(x)).


    Eroare de compilare (E.C.)

    Codul tău conține o eroare de scriere. Nu am apucat să îți testăm codul, deoarece acesta conține o greșeală – sub mesajul Eroare de compilare se află o explicație unde poți să vezi exact pe ce linii ai erori. Cel mai probabil ai uitat să pui un ; (punct și virgulă) pe undeva, sau ai uitat să incluzi o bibliotecă.


    Altă eroare

    Dacă ați întâmpinat altă eroare, ne puteți informa pe formularul de feedback.

    Înainte să continui…

    Urmează să rezolvi prima ta problemă pe InfoAs! Asigură-te că nu afișezi niciun alt mesaj decât ceea ce îți cere problema, altfel, vei obține răspuns greșit. De pildă:

    Iconita warning Nu trebuie afișat mesajul "Suma este "! Se vor obține 0 puncte, pentru răspuns greșit.

    cout << "Suma este " << s;

    Iconita bine Afișarea este corectă.

    cout << s;