Contact și feedback

Nu obții 100 de puncte sau ai nelămuriri în privința problemelor? Scrie-mi pe Instagram.


Ai găsit o greșeală, vrei să raportezi un utilizator sau vrei să comunici altceva? Folosește formularul de contact.


Vrei să ne transmiți o părere despre platformă? Folosește formularul de feedback.

Shortcuturi

Folosește următoarele shortcuturi pentru a naviga mai ușor pe platformă.

Generale

Meniu shortcuturi?
Căutare probleme sau utilizatori/
Navigare printre rezultatele căutării↑, ↓
Meniu de contact și feedbackCTRL + Shift + F
Ieșire din meniuriEsc

Editor probleme

Setări editorCTRL + Shift + S
Schimbare stil editorCTRL + Shift + E
Șabloane de codCTRL + Shift + 1/2/3
Golire editorCTRL + Shift + 4

Nu te descurci?

Urmărește indicațiile pentru a înțelege cum se rezolvă problema.

Cupa InfoAs, ediția 7 · Clasa a IX-aOperații cu bițiProbleme cu operații cu biți

Problema Trigon cu vanilie

Grea (8 )

Memorie: 64 MB / 8 MB

Timp: 0.2 secunde

I/O: Fișiere

Dacă Matei ar avea bani infiniți, credeți-mă pe cuvânt că nu și-ar lua altceva decât patiserii cu vanilie. Nu contează forma, mărimea sau procentajul de vanilie, atât timp cât simte gustul dulce al ingredientului lui preferat, Matei va fi încântat pentru tot restul zilei. Dar admirația lui foarte specifică pentru vanilie este cu atât mai mare când are ocazia de a mânca un trigon cu vanilie, preparat chiar de către bunicul său.

Dorința de îmbogățire, laitmotiv în categoria sa de vârstă, îl determină într-o zi pe Matei să își deschidă o patiserie în care să vândă — ghiciți ce — patiserii cu vanilie. Neștiind rețeta secretă a bunicului, însă, Matei se gândește să intre în calculatorul bunicului său pentru a găsi rețeta.

Bunicul său, mare iubitor de matematică (?) are un întreg sistem de reținere a parolelor în caz că le uită. Desigur, parola este un număr natural, însă sunt atât de multe opțiuni încât n-ai putea să ghicești parola așa ușor.

Ca să găsim parola, procedăm în felul următor: imaginați-vă o matrice inițial nulă. Acesta are, mai apoi, o listă cu mai multe perechi de numere x și y, iar în matricea sa, pentru fiecare astfel de pereche, adună 1 la elementul de pe linia x și coloana y. Intenționat, bunicul s-a asigurat ca, după completarea matricei, pe fiecare linie x, exact o singură coloană are numărul asociat o valoare impară.

Luăm fiecare astfel de coloană y și adunăm valorile. Aceasta este parola bunicului său.

Cerință

Se dau numere naturale n, m și k, împreună cu lista de perechi x și y. Considerând că matricea are n linii și m coloane și că lista conține k perechi de numere, să se determine parola bunicului.

Date de intrare

Fișierul de intrare vanilie.in conține pe prima linie numerele naturale n, m și k separate prin câte un spațiu. Pe următoarele k linii se află câte două numere naturale separate printr-un spațiu, x și y, reprezentând elementele listei.

Date de ieșire

Fișierul de ieșire vanilie.out conține un singur număr natural, reprezentând parola bunicului lui Matei. Dacă o găsești, Matei te așteaptă la el la patiserie cu un trigon cu vanilie și te trece pe caiet.

Restricții și precizări

  • Pentru fiecare pereche de numere, 1 ≤ x ≤ n, 1 ≤ y ≤ m
  • Se garantează că matricea completă are un singur număr impar pe fiecare linie
  • Elementele matricei sunt indexate de la 1
  • 1 ≤ k ≤ 100.000

Subtask 1 (40 de puncte)

  • 1 ≤ n, m ≤ 1000

Subtask 2 (60 de puncte)

  • 1 ≤ n, m ≤ 100.000

Exemplu

2 3 6
1 1
2 3
1 2
2 3
2 3
1 1
5

Explicația exemplului

Matricea rezultată are elementele de pe prima linie 2 1 0 și pe a doua linie 0 0 3. Coloanele cu elemente impare sunt 2 și 3. Prin urmare, parola este 2 + 3 = 5.

Problemă adăugată pe InfoAs de  Poza de profil a utilizatorului @concursuriOlimpiade și concursuri

Se încarcă…

Se încarcă…

Se încarcă…

Se încarcă…

Rezolvarea ta


							

Nu ești logat!

Loghează-te pentru a putea testa rezolvarea ta la această problemă.

Posibile greșeli

Am detectat următoarele posibile greșeli în codul tău. De regulă, aceste greșeli trec de compilare, însă au un comportament impredictibil în evaluarea codului (ducând astfel la punctaje mai mici).


    Setări editor

    Stil editor (CTRL + Shift + E)

    Atenție: Pe ecranele mici, schimbarea stilului editorului nu are niciun efect.


    Afișează confetti

    De ce nu iau 100 de puncte?

    Răspuns greșit

    Dacă răspunsul tău la un test este 100% corect, dar totuși este marcat ca fiind greșit, poate fi din următoarele cauze:


    Afișezi și alte lucruri. De exemplu, dacă vrei să citești un număr de la tastatură, corect este cin >> n;, iar greșit este cout << "n="; cin >> n; – mai precis, nu afișa niciun mesaj când faci citirea, deoarece este considerat parte din răspuns. Asemănător și pentru afișare (doar răspunsul trebuie afișat, exact cum este specificat în cerință, nimic altceva).


    Nu dai o valoare de început unei variabile locale. În CodeBlocks, când rulezi un program, există posibilitatea ca variabilele declarate în int main() fără o valoare de început, de pildă int nr;, să le fie atribuite valoarea 0. Acest lucru nu este deloc garantat în majoritatea mediilor de programare, de regulă aceste variabile având valori aleatorii. Astfel, este indicat să dai o valoare implicită tuturor variabilelor pe care le declari în int main(), în special cele de contorizare: int nr = 0;.


    Nu afișezi unde trebuie. La această problemă, citirea și afișarea se realizează din fișiere. Poate citești și afișezi prin consolă


    Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). De regulă, problemele de memorie dau fatal signal 11 (vezi mai jos pentru detalii). Însă, există posibilitatea să existe anumite erori mai subtile, care totuși dau răspuns greșit în ciuda faptului că este o problemă de memorie. Un exemplu ar fi, în anumite condiții, declararea unui vector int a[100]; și efectuarea diferitelor operații cu poziția a[100] a sa (vectorul are doar poziții de la 0 la 99, dar accesăm poziția 100).


    Caught fatal signal 11

    Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). Această eroare apare când încerci să accesezi zone de memorie interzise, sau în general făcând lucruri dubioase cu memoria. Iată câteva exemple tipice:


    Depășești limita de memorie. Fiecare problemă are o limită de memorie, care, de regulă, este destul de generoasă. Există șansa să depășești totuși limita de memorie, fapt care duce la această eroare. Un exemplu ar fi ca, la o problemă cu limita impusă de 2 MB, să fie declarat un vector int a[1000000]; (cu un milion de elemente), care are aproximativ 3.81 MB.


    Caught fatal signal 4 / caught fatal signal 8

    Împarți un număr la zero. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, împarți la 0. Poate fi ori evident (ai scris n /= 0; în loc de n /= 10;, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x care, cumva, reușește să ia valoarea 0, și efectuezi n / x).


    Extragi rădăcina pătrată dintr-un număr negativ. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, aplici sqrt(n), unde n este un număr negativ. Poate fi ori evident (ai scris sqrt(-4); în loc de sqrt(4);, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x care, cumva, reușește să ia o valoare negativă, și efectuezi sqrt(x)).


    Eroare de compilare (E.C.)

    Codul tău conține o eroare de scriere. Nu am apucat să îți testăm codul, deoarece acesta conține o greșeală – sub mesajul Eroare de compilare se află o explicație unde poți să vezi exact pe ce linii ai erori. Cel mai probabil ai uitat să pui un ; (punct și virgulă) pe undeva, sau ai uitat să incluzi o bibliotecă.


    Altă eroare

    Dacă ați întâmpinat altă eroare, ne puteți informa pe formularul de feedback.

    Înainte să continui…

    Urmează să rezolvi prima ta problemă pe InfoAs! Asigură-te că nu afișezi niciun alt mesaj decât ceea ce îți cere problema, altfel, vei obține răspuns greșit. De pildă:

    Iconita warning Nu trebuie afișat mesajul "Suma este "! Se vor obține 0 puncte, pentru răspuns greșit.

    cout << "Suma este " << s;

    Iconita bine Afișarea este corectă.

    cout << s;