Nu obții 100 de puncte sau ai nelămuriri în privința problemelor? Scrie-mi pe Instagram.
Ai găsit o greșeală, vrei să raportezi un utilizator sau vrei să comunici altceva? Folosește formularul de contact.
Vrei să ne transmiți o părere despre platformă? Folosește formularul de feedback.
Folosește următoarele shortcuturi pentru a naviga mai ușor pe platformă.
Meniu shortcuturi | ? |
Căutare probleme sau utilizatori | / |
Navigare printre rezultatele căutării | ↑, ↓ |
Meniu de contact și feedback | CTRL + Shift + F |
Ieșire din meniuri | Esc |
Setări editor | CTRL + Shift + S |
Schimbare stil editor | CTRL + Shift + E |
Șabloane de cod | CTRL + Shift + 1/2/3 |
Golire editor | CTRL + Shift + 4 |
Colecția InfoAs · Clasa a IX-aVectori (tablouri unidimensionale)Interclasarea vectorilor
Andrei are o colecție de n
timbre, fiecare timbru având o valoare specifică reprezentată printr-un număr natural. El preferă să țină timbrele în ordinea crescătoare a valorii lor.
Într-o zi, descoperă colecția bunicului său de m
timbre ordonate în același mod și, cu acordul acestuia, le adaugă la colecția sa, însă vrea să păstreze criteriul de ordonare al timbrelor și după adăugarea lor. Determinați ordinea timbrelor după adăugarea celor m
timbre noi la colecție.
Formal, se dau două șiruri de numere naturale ordonate crescător, cu n
, respectiv m
elemente și se cere determinarea interclasării lor.
Dându-se valorile timbrelor celor două colecții, determinați ordinea finală a timbrelor după interclasare.
Programul citește de la tastatură, pe prima linie, cele două numere naturale n
și m
, reprezentând lungimea celor două colecții de timbre. Pe a doua linie se vor găsi valorile celor n
timbre din prima colecție, iar pe a treia linie valorile celor m
timbre din a doua colecție.
Programul afișează pe ecran n + m
valori, reprezentând ordinea valorilor după adăugarea celor m
timbre.
1 ≤ n, m ≤ 100.000
1 ≤ valoarea unui timbru ≤ 1.000.000.000
5 6 1 4 6 9 10 2 4 7 8 11 12
1 2 4 4 6 7 8 9 10 11 12
Unind cele două colecții, se obține, în final, șirul 1 2 4 4 6 7 8 9 10 11 12
.
Problemă adăugată pe InfoAs de Dominic Satnoianu domi
Am detectat următoarele posibile greșeli în codul tău. De regulă, aceste greșeli trec de compilare, însă au un comportament impredictibil în evaluarea codului (ducând astfel la punctaje mai mici).
Atenție: Pe ecranele mici, schimbarea stilului editorului nu are niciun efect.
Dacă răspunsul tău la un test este 100% corect, dar totuși este marcat ca fiind greșit, poate fi din următoarele cauze:
Afișezi și alte lucruri. De exemplu, dacă vrei să citești un număr de la tastatură, corect este cin >> n;
, iar greșit este cout << "n="; cin >> n;
– mai precis, nu afișa niciun mesaj când faci citirea, deoarece este considerat parte din răspuns. Asemănător și pentru afișare (doar răspunsul trebuie afișat, exact cum este specificat în cerință, nimic altceva).
Nu dai o valoare de început unei variabile locale. În CodeBlocks, când rulezi un program, există posibilitatea ca variabilele declarate în int main()
fără o valoare de început, de pildă int nr;
, să le fie atribuite valoarea 0
. Acest lucru nu este deloc garantat în majoritatea mediilor de programare, de regulă aceste variabile având valori aleatorii. Astfel, este indicat să dai o valoare implicită tuturor variabilelor pe care le declari în int main()
, în special cele de contorizare: int nr = 0;
.
Nu afișezi unde trebuie. La această problemă, citirea și afișarea se realizează prin consolă. Poate citești și afișezi prin fișiere.
Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). De regulă, problemele de memorie dau fatal signal 11 (vezi mai jos pentru detalii). Însă, există posibilitatea să existe anumite erori mai subtile, care totuși dau răspuns greșit în ciuda faptului că este o problemă de memorie. Un exemplu ar fi, în anumite condiții, declararea unui vector int a[100];
și efectuarea diferitelor operații cu poziția a[100]
a sa (vectorul are doar poziții de la 0
la 99
, dar accesăm poziția 100
).
Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). Această eroare apare când încerci să accesezi zone de memorie interzise, sau în general făcând lucruri dubioase cu memoria. Iată câteva exemple tipice:
int a[100];
și accesând poziții care nu sunt între 0
și 99
(de exemplu a[105]
, a[9999999999]
sau chiar și a[-5]
); asemănător și pentru matrici.Depășești limita de memorie. Fiecare problemă are o limită de memorie, care, de regulă, este destul de generoasă. Există șansa să depășești totuși limita de memorie, fapt care duce la această eroare. Un exemplu ar fi ca, la o problemă cu limita impusă de 2 MB
, să fie declarat un vector int a[1000000];
(cu un milion de elemente), care are aproximativ 3.81 MB
.
Împarți un număr la zero. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, împarți la 0
. Poate fi ori evident (ai scris n /= 0;
în loc de n /= 10;
, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x
care, cumva, reușește să ia valoarea 0
, și efectuezi n / x
).
Extragi rădăcina pătrată dintr-un număr negativ. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, aplici sqrt(n)
, unde n
este un număr negativ. Poate fi ori evident (ai scris sqrt(-4);
în loc de sqrt(4);
, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x
care, cumva, reușește să ia o valoare negativă, și efectuezi sqrt(x)
).
Codul tău conține o eroare de scriere. Nu am apucat să îți testăm codul, deoarece acesta conține o greșeală – sub mesajul Eroare de compilare se află o explicație unde poți să vezi exact pe ce linii ai erori. Cel mai probabil ai uitat să pui un ;
(punct și virgulă) pe undeva, sau ai uitat să incluzi o bibliotecă.
Dacă ați întâmpinat altă eroare, ne puteți informa pe formularul de feedback.
Urmează să rezolvi prima ta problemă pe InfoAs! Asigură-te că nu afișezi niciun alt mesaj decât ceea ce îți cere problema, altfel, vei obține răspuns greșit. De pildă:
Afișarea este corectă.
cout << s;
Nu trebuie afișat mesajul "Suma este "! Se vor obține 0 puncte, pentru răspuns greșit.
cout << "Suma este " << s;