Contact și feedback

Nu obții 100 de puncte sau ai nelămuriri în privința problemelor? Scrie-mi pe Instagram.


Ai găsit o greșeală, vrei să raportezi un utilizator sau vrei să comunici altceva? Folosește formularul de contact.


Vrei să ne transmiți o părere despre platformă? Folosește formularul de feedback.

Shortcuturi

Folosește următoarele shortcuturi pentru a naviga mai ușor pe platformă.

Generale

Meniu shortcuturi?
Căutare probleme sau utilizatori/
Navigare printre rezultatele căutării↑, ↓
Meniu de contact și feedbackCTRL + Shift + F
Ieșire din meniuriEsc

Editor probleme

Setări editorCTRL + Shift + S
Schimbare stil editorCTRL + Shift + E
Șabloane de codCTRL + Shift + 1/2/3
Golire editorCTRL + Shift + 4

Nu te descurci?

Urmărește indicațiile pentru a înțelege cum se rezolvă problema.

OLI 2024, Brașov, clasa a VII-a · Clasa a IX-aMatrice (tablouri bidimensionale)Parcurgerea matricelor

Problema Teren

Grea (8 )

Memorie: 64 MB / 8 MB

Timp: 0.01 secunde

I/O: Fișiere

Matei are un teren dreptunghiular de lățime N și lungime M metri, compartimentat în N × M zone pătratice identice de lungime 1 metru, dispuse alăturat, câte N pe lățime (pe N linii, numerotate de la 1 la N) și câte M pe lungime (pe M coloane numerotate de la 1 la M).

În fiecare zonă pătratică a plantat câte un cais și cunoaște cantitatea de caise exprimată în kilograme.

Cerință

Matei dorește să afle răspunsul la următoarele întrebări:

  1. Numărul de ordine al liniei de pe care culege cea mai mare cantitate de fructe. Dacă sunt mai multe linii cu aceeași cantitate maximă se vor afișa toate.
  2. Cantitatea de fructe pe care o poate culege de pe dreptunghiul concentric cu numărul de ordine K al terenului. Dreptunghiul concentric cu numărul de ordine K începe din colțul stânga-sus (K, K) și are colțul din dreapta-jos (N - K + 1, M - K + 1). De exemplu, în figura de mai jos, avem trei dreptunghiuri concentrice, iar dreptunghiul concentric cu numărul de ordine 2 este cel care conține doar valorile 2 din matricea alăturată și începe din colțul (2, 2) și se termină în (6, 4).
  3. Pătratul de latură K de unde culege cea mai mare cantitate de fructe. Dacă sunt mai multe pătrate cu număr maxim de fructe, atunci se va afișa pătratul care are colțul din stânga-sus cu linia de indice minim, iar dacă sunt mai multe pătrate situate pe aceeași linie, cea de coloană minimă.
Imagine

Date de intrare

Programul citește din fișierul teren.in de pe prima linie numărul C reprezentând cerința din problemă care trebuie rezolvată (1, 2 sau 3). A doua linie conține numerele N, M, K cu semnificația de mai sus. Iar de pe următoarele N linii, se citesc câte M numere naturale, reprezentând cantitatea de fructe din fiecare cais.

Date de ieșire

Fișierul teren.out va conține, după caz:

Dacă C = 1, atunci fișierul va conține numărul de ordine al liniei (sau liniilor) de pe care s-a cules cantitatea maximă de fructe.

Dacă C = 2 cantitatea de fructe culeasă de pe dreptunghiul concentric cu numărul de ordine K.

Dacă C = 3 atunci pe prima linie avem cantitatea maximă de fructe pe care poate să o culeagă din parcela pătratică de latură K, iar pe următoarea linie, separate prin spațiu coordonatele colțului din stânga-sus ale parcelei.

Restricții și precizări

  • 1 ≤ N, M ≤ 1000
  • K ≤ min{[(N + 1) / 2], [(M + 1) / 2]} pentru cerința 2
  • K ≤ min{N, M} pentru cerința 3
  • Cantitatea de fructe din fiecare cais este un număr natural mai mic decât 10.000
  • Pentru cerința 1 se acorda 20 de puncte
  • Pentru cerința 2 se acorda 30 de puncte
  • Pentru cerința 3 se acorda 50 de puncte

Exemple

1
5 6 3
3  1 10 7 5 2
1  5 3  8 6 1
10 1 3  8 10 8
4  5 1  1 3 10
4  3 9  6 9 9
3 5
2
5 6 2
3  1 10 7 5 2
1  5 3  8 6 1
10 1 3  8 10 8
4  5 1  1 3 10
4  3 9  6 9 9
43
3
5 6 3
3  1 10 7 5 2
1  5 3  8 6 1
10 1 3  8 10 8
4  5 1  1 3 10
4  3 9  6 9 9
64
3 4

Explicația exemplelor

Pentru primul exemplu. Cantitatea culeasă pe linia 1 este 28. Cantitatea culeasă pe linia 2 este 24. Cantitatea culeasă pe linia 3 este 40. Cantitatea culeasă pe linia 4 este 24. Cantitatea culeasă pe linia 5 este 40. Cantitatea maximă este 40 și apare pe liniile 3 și 5.

Pentru al doilea exemplu. Avem 5 + 3 + 8 + 6 + 10 + 3 + 1 + 1 + 5 + 1 = 43.

Pentru al treilea exemplu. Pătratul de latură 3 cu suma cea mai mare începe de la linia 3 și coloana 4 (8+10+8+1+3+10+6+9+9=64).

Problemă adăugată pe InfoAs de  Poza de profil a utilizatorului @concursuriOlimpiade și concursuri

Se încarcă…

Se încarcă…

Se încarcă…

Se încarcă…

Rezolvarea ta


							

Nu ești logat!

Loghează-te pentru a putea testa rezolvarea ta la această problemă.

Posibile greșeli

Am detectat următoarele posibile greșeli în codul tău. De regulă, aceste greșeli trec de compilare, însă au un comportament impredictibil în evaluarea codului (ducând astfel la punctaje mai mici).


    Setări editor

    Stil editor (CTRL + Shift + E)

    Atenție: Pe ecranele mici, schimbarea stilului editorului nu are niciun efect.


    Afișează confetti

    De ce nu iau 100 de puncte?

    Răspuns greșit

    Dacă răspunsul tău la un test este 100% corect, dar totuși este marcat ca fiind greșit, poate fi din următoarele cauze:


    Afișezi și alte lucruri. De exemplu, dacă vrei să citești un număr de la tastatură, corect este cin >> n;, iar greșit este cout << "n="; cin >> n; – mai precis, nu afișa niciun mesaj când faci citirea, deoarece este considerat parte din răspuns. Asemănător și pentru afișare (doar răspunsul trebuie afișat, exact cum este specificat în cerință, nimic altceva).


    Nu dai o valoare de început unei variabile locale. În CodeBlocks, când rulezi un program, există posibilitatea ca variabilele declarate în int main() fără o valoare de început, de pildă int nr;, să le fie atribuite valoarea 0. Acest lucru nu este deloc garantat în majoritatea mediilor de programare, de regulă aceste variabile având valori aleatorii. Astfel, este indicat să dai o valoare implicită tuturor variabilelor pe care le declari în int main(), în special cele de contorizare: int nr = 0;.


    Nu afișezi unde trebuie. La această problemă, citirea și afișarea se realizează din fișiere. Poate citești și afișezi prin consolă


    Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). De regulă, problemele de memorie dau fatal signal 11 (vezi mai jos pentru detalii). Însă, există posibilitatea să existe anumite erori mai subtile, care totuși dau răspuns greșit în ciuda faptului că este o problemă de memorie. Un exemplu ar fi, în anumite condiții, declararea unui vector int a[100]; și efectuarea diferitelor operații cu poziția a[100] a sa (vectorul are doar poziții de la 0 la 99, dar accesăm poziția 100).


    Caught fatal signal 11

    Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). Această eroare apare când încerci să accesezi zone de memorie interzise, sau în general făcând lucruri dubioase cu memoria. Iată câteva exemple tipice:


    Depășești limita de memorie. Fiecare problemă are o limită de memorie, care, de regulă, este destul de generoasă. Există șansa să depășești totuși limita de memorie, fapt care duce la această eroare. Un exemplu ar fi ca, la o problemă cu limita impusă de 2 MB, să fie declarat un vector int a[1000000]; (cu un milion de elemente), care are aproximativ 3.81 MB.


    Caught fatal signal 4 / caught fatal signal 8

    Împarți un număr la zero. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, împarți la 0. Poate fi ori evident (ai scris n /= 0; în loc de n /= 10;, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x care, cumva, reușește să ia valoarea 0, și efectuezi n / x).


    Extragi rădăcina pătrată dintr-un număr negativ. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, aplici sqrt(n), unde n este un număr negativ. Poate fi ori evident (ai scris sqrt(-4); în loc de sqrt(4);, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x care, cumva, reușește să ia o valoare negativă, și efectuezi sqrt(x)).


    Eroare de compilare (E.C.)

    Codul tău conține o eroare de scriere. Nu am apucat să îți testăm codul, deoarece acesta conține o greșeală – sub mesajul Eroare de compilare se află o explicație unde poți să vezi exact pe ce linii ai erori. Cel mai probabil ai uitat să pui un ; (punct și virgulă) pe undeva, sau ai uitat să incluzi o bibliotecă.


    Altă eroare

    Dacă ați întâmpinat altă eroare, ne puteți informa pe formularul de feedback.

    Înainte să continui…

    Urmează să rezolvi prima ta problemă pe InfoAs! Asigură-te că nu afișezi niciun alt mesaj decât ceea ce îți cere problema, altfel, vei obține răspuns greșit. De pildă:

    Iconita warning Nu trebuie afișat mesajul "Suma este "! Se vor obține 0 puncte, pentru răspuns greșit.

    cout << "Suma este " << s;

    Iconita bine Afișarea este corectă.

    cout << s;