Pentru a putea rula codul, te rugăm să te autentifici.

Autentifică-te
main.cpp

Dificilă · 8

Memorie: 64 MB / 8 MB

Timp: 0.01 secunde

I/O: Fișiere

Matei are un teren dreptunghiular de lățime N și lungime M metri, compartimentat în N × M zone pătratice identice de lungime 1 metru, dispuse alăturat, câte N pe lățime (pe N linii, numerotate de la 1 la N) și câte M pe lungime (pe M coloane numerotate de la 1 la M).

În fiecare zonă pătratică a plantat câte un cais și cunoaște cantitatea de caise exprimată în kilograme.

Cerință

Matei dorește să afle răspunsul la următoarele întrebări:

  1. Numărul de ordine al liniei de pe care culege cea mai mare cantitate de fructe. Dacă sunt mai multe linii cu aceeași cantitate maximă se vor afișa toate.
  2. Cantitatea de fructe pe care o poate culege de pe dreptunghiul concentric cu numărul de ordine K al terenului. Dreptunghiul concentric cu numărul de ordine K începe din colțul stânga-sus (K, K) și are colțul din dreapta-jos (N - K + 1, M - K + 1). De exemplu, în figura de mai jos, avem trei dreptunghiuri concentrice, iar dreptunghiul concentric cu numărul de ordine 2 este cel care conține doar valorile 2 din matricea alăturată și începe din colțul (2, 2) și se termină în (6, 4).
  3. Pătratul de latură K de unde culege cea mai mare cantitate de fructe. Dacă sunt mai multe pătrate cu număr maxim de fructe, atunci se va afișa pătratul care are colțul din stânga-sus cu linia de indice minim, iar dacă sunt mai multe pătrate situate pe aceeași linie, cea de coloană minimă.

Imagine

Date de intrare

Programul citește din fișierul teren.in de pe prima linie numărul C reprezentând cerința din problemă care trebuie rezolvată (1, 2 sau 3). A doua linie conține numerele N, M, K cu semnificația de mai sus. Iar de pe următoarele N linii, se citesc câte M numere naturale, reprezentând cantitatea de fructe din fiecare cais.

Date de ieșire

Fișierul teren.out va conține, după caz:

Dacă C = 1, atunci fișierul va conține numărul de ordine al liniei (sau liniilor) de pe care s-a cules cantitatea maximă de fructe.

Dacă C = 2 cantitatea de fructe culeasă de pe dreptunghiul concentric cu numărul de ordine K.

Dacă C = 3 atunci pe prima linie avem cantitatea maximă de fructe pe care poate să o culeagă din parcela pătratică de latură K, iar pe următoarea linie, separate prin spațiu coordonatele colțului din stânga-sus ale parcelei.

Restricții și precizări

  • 1 ≤ N, M ≤ 1000
  • K ≤ min{[(N + 1) / 2], [(M + 1) / 2]} pentru cerința 2
  • K ≤ min{N, M} pentru cerința 3
  • Cantitatea de fructe din fiecare cais este un număr natural mai mic decât 10.000
  • Pentru cerința 1 se acorda 20 de puncte
  • Pentru cerința 2 se acorda 30 de puncte
  • Pentru cerința 3 se acorda 50 de puncte

Exemple

teren.in

1
5 6 3
3  1 10 7 5 2
1  5 3  8 6 1
10 1 3  8 10 8
4  5 1  1 3 10
4  3 9  6 9 9

teren.out

3 5

Explicație

Pentru primul exemplu. Cantitatea culeasă pe linia 1 este 28. Cantitatea culeasă pe linia 2 este 24. Cantitatea culeasă pe linia 3 este 40. Cantitatea culeasă pe linia 4 este 24. Cantitatea culeasă pe linia 5 este 40. Cantitatea maximă este 40 și apare pe liniile 3 și 5.

Pentru al doilea exemplu. Avem 5 + 3 + 8 + 6 + 10 + 3 + 1 + 1 + 5 + 1 = 43.

Pentru al treilea exemplu. Pătratul de latură 3 cu suma cea mai mare începe de la linia 3 și coloana 4 (8+10+8+1+3+10+6+9+9=64).

teren.in

2
5 6 2
3  1 10 7 5 2
1  5 3  8 6 1
10 1 3  8 10 8
4  5 1  1 3 10
4  3 9  6 9 9

teren.out

43

Explicație

Pentru primul exemplu. Cantitatea culeasă pe linia 1 este 28. Cantitatea culeasă pe linia 2 este 24. Cantitatea culeasă pe linia 3 este 40. Cantitatea culeasă pe linia 4 este 24. Cantitatea culeasă pe linia 5 este 40. Cantitatea maximă este 40 și apare pe liniile 3 și 5.

Pentru al doilea exemplu. Avem 5 + 3 + 8 + 6 + 10 + 3 + 1 + 1 + 5 + 1 = 43.

Pentru al treilea exemplu. Pătratul de latură 3 cu suma cea mai mare începe de la linia 3 și coloana 4 (8+10+8+1+3+10+6+9+9=64).

teren.in

3
5 6 3
3  1 10 7 5 2
1  5 3  8 6 1
10 1 3  8 10 8
4  5 1  1 3 10
4  3 9  6 9 9

teren.out

64
3 4

Explicație

Pentru primul exemplu. Cantitatea culeasă pe linia 1 este 28. Cantitatea culeasă pe linia 2 este 24. Cantitatea culeasă pe linia 3 este 40. Cantitatea culeasă pe linia 4 este 24. Cantitatea culeasă pe linia 5 este 40. Cantitatea maximă este 40 și apare pe liniile 3 și 5.

Pentru al doilea exemplu. Avem 5 + 3 + 8 + 6 + 10 + 3 + 1 + 1 + 5 + 1 = 43.

Pentru al treilea exemplu. Pătratul de latură 3 cu suma cea mai mare începe de la linia 3 și coloana 4 (8+10+8+1+3+10+6+9+9=64).

ID #789 Autor OLI 2024, Brașov, clasa a VII-a
Set Olimpiada Locală de Informatică 2024, Brașov, clasa a VII-a Adăugată de Alexis Alexis lexington
Capitol Clasa a IX-a/Matrice (tablouri bidimensionale)/Parcurgerea matricelor
Licență

Problema aceasta a fost publicată sub licența CC BY-SA 4.0. Indicațiile sunt publicate sub licența InfoAs Standard License, iar rezolvarea sub licența InfoAs Standard License. Licența InfoAs Standard License nu permite copierea sau modificarea fără acordul scris al autorilor. Platforma și toate funcționalitățile ei rămân în continuare proprietatea intelectuală Aspire Education Labs SRL. © 2021 – 2025 Aspire Education Labs SRL. Toate drepturile rezervate.

Indicații oficiale de rezolvare a problemei

Lorem ipsum, dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Aperiam rem vel architecto dolore, nulla laboriosam atque laudantium sint commodi in molestiae excepturi dicta inventore eum, quos porro illum ratione ea! Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a? Nisi nostrum quod delectus corporis?

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a? Nisi nostrum quod delectus corporis?

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a?

#include <bits/stdc++.h>

    using namespace std;

    int main() {
        int n;
        cin >> n;
        cout << n * n << endl;
        return 0;
    }

Lorem:

Subtitle

Lorem ipsum, dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Aperiam rem vel architecto dolore, nulla laboriosam atque laudantium sint commodi in molestiae excepturi dicta inventore eum, quos porro illum ratione ea! Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a? Nisi nostrum quod delectus corporis?

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a? Nisi nostrum quod delectus corporis?

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a?

Lorem:

Pentru a vizualiza indicațiile problemei, te rugăm să te autentifici.

Indicații oficiale de rezolvare a problemei

Lorem ipsum, dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Aperiam rem vel architecto dolore, nulla laboriosam atque laudantium sint commodi in molestiae excepturi dicta inventore eum, quos porro illum ratione ea! Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a? Nisi nostrum quod delectus corporis?

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a? Nisi nostrum quod delectus corporis?

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a?

#include <bits/stdc++.h>

    using namespace std;

    int main() {
        int n;
        cin >> n;
        cout << n * n << endl;
        return 0;
    }

Lorem:

Subtitle

Lorem ipsum, dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Aperiam rem vel architecto dolore, nulla laboriosam atque laudantium sint commodi in molestiae excepturi dicta inventore eum, quos porro illum ratione ea! Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a? Nisi nostrum quod delectus corporis?

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a? Nisi nostrum quod delectus corporis?

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a?

Lorem:

Pentru a vizualiza rezolvarea problemei, te rugăm să te autentifici.

Soluții trimise la problema Teren

Soluții trimise 120
Soluții de 100 de puncte 11
Soluții de luna aceasta La fel de multe ca luna trecută. 0 +0
Rata de succes Rata dintre numărul de persoane care au obținut 100 de puncte și numărul total de persoane care au încercat problema. 36.84%

Autentifică-te pentru a vedea soluțiile tale.

Autentifică-te
  • Toate soluțiile tale le găsești aici. Găsești toate detaliile evaluării mai târziu, precum punctaje și sfaturi primite.
  • Poți să editezi soluțiile tale și să le retrimiți. Reia mai târziu de unde ai rămas, pentru că poți modifica soluții și să le reevaluezi.
  • Profesorii pot să vadă soluțiile tale și să îți trimită sugestii. Astfel, îți este mai ușor să înveți informatica, primind sfaturi bune chiar de la școală.

Ultimele soluții trimise 120

1000 10000 10 10000 10000000
1000000 10000 100 10000 100000
10 10000000 10000 1000 10
10 10 1000000 1000000 10000000
10000 1000000 1000000 10 1000
10 100000 100 100000 100
10000000 10 10000 1000 1000000
1000000 10000000 100 1000000 1000000
100000 1000 1000000 10 10000000
10000000 1000 10000 100 10000
Tabelul se actualizează în timp real. ?? / ??

Comentarii 0

Autentifică-te pentru a putea comenta.

Autentifică-te