Pentru a putea rula codul, te rugăm să te autentifici.

Autentifică-te
main.cpp

ID #802 · InfoMoisil 2025, clasa a V-a · Probleme diverse

Problema Peștera

Dificilă · 8

Memorie: 64 MB / 8 MB

Timp: 0.1 secunde

I/O: Fișiere

Un grup de exploratori curajoși a descoperit o peșteră ascunsă în adâncurile unui munte. Peștera ascunde o comoară magică și pentru a o deschide, trebuie să rezolve câteva enigme legate de numerele magice sculptate pe pereți.

Fiecare indiciu ascunde o cifră pentru a afla cifrul comorii. Pentru a descoperi comoara, exploratorii trebuie să rezolve indiciile ce duc la cifrul comorii.

Cerință

Indiciile spun că cifrul este oglinditul unui număr natural de trei cifre:

  • prima cifră este reprezentată de cifra de control a sumei tuturor numerelor magice
  • a doua cifră este restul împărțirii lui n la 10
  • a treia cifră este reprezentată de valoarea maximă a diferenței dintre cifra maximă si cifra minimă a fiecărui număr magic.

Cifra de control este un număr ce se obține prin efectuarea sumei cifrelor, până când suma obținută este un număr format dintr-o singură cifră. Ultima cifră poartă numele de cifră de control.
Exemplu: numărul inițial = 5539720 (numărul nu are o singură cifră, continuăm) => număr = 5 + 5 + 3 + 9 + 7 + 2 + 0 = 31 (numărul nu are o singură cifră, continuăm) => număr = 3 + 1 = 4 (numărul are o singură cifră, ne oprim)

Oglinditul unui număr este considerat numărul inițial scris cu cifrele in ordine inversă (Cifrele sunt citite de la stânga la dreapta).
Exemplu: număr = 183 => număr oglindit = 381

Date de intrare

Fișierul pestera.in conține pe prima linie un număr n ce reprezintă câte numere magice sunt scrise pe pereții peșterii și pe următoarea linie cele n numere naturale de minim două cifre, separate prin câte un spațiu.

Date de ieșire

Fișierul pestera.out va conține cifrul rezultat, calculat după respectarea regulilor din cerință.

Restricții și precizări

  • 2 ≤ n ≤ 100
  • 10 ≤ număr magic ≤ 1.000.000

Exemple

pestera.in

5
12 24 75 23 90

pestera.out

958

Explicație

  • Prima cifră: 8 (Suma numerelor este 224, care are suma cifrelor egala cu 8)
  • A doua cifră: 5 (n%10 = 5%10 = 5)
  • A treia cifră: 9 (9-0 = 9 pentru numărul 90)
  • Cifrul neinversat: 859
  • Cifrul final: 958 (Prin oglindire)

pestera.in

2
98 42

pestera.out

225

Explicație

  • Prima cifră: 5 (Suma numerelor este 140, care are suma cifrelor egala cu 5)
  • A doua cifră: 2 (n%10 = 2%10 = 2)
  • A treia cifră: 2 (4-2 = 2 pentru numărul 42)
  • Cifrul neinversat: 522
  • Cifrul final: 225 (Prin oglindire)
ID #802 Autor Aruștei Andrei
Set InfoMoisil 2025, clasa a V-a Adăugată de Alexis Alexis lexington
Capitol Clasa a IX-a/Probleme avansate/Probleme diverse
Licență

© 2021 – 2025 Aspire Education Labs SRL. Toate drepturile rezervate. Așa cum este specificat și în termeni și condiții, conținutul acestei pagini este protejat de legea drepturilor de autor și este interzisă copierea sau modificarea acestuia fără acordul scris al autorilor. Încălcarea drepturilor de autor este o infracțiune și se pedepsește conform legii.

Indicații oficiale de rezolvare a problemei

Lorem ipsum, dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Aperiam rem vel architecto dolore, nulla laboriosam atque laudantium sint commodi in molestiae excepturi dicta inventore eum, quos porro illum ratione ea! Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a? Nisi nostrum quod delectus corporis?

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a? Nisi nostrum quod delectus corporis?

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a?

#include <bits/stdc++.h>

    using namespace std;

    int main() {
        int n;
        cin >> n;
        cout << n * n << endl;
        return 0;
    }

Lorem:

Subtitle

Lorem ipsum, dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Aperiam rem vel architecto dolore, nulla laboriosam atque laudantium sint commodi in molestiae excepturi dicta inventore eum, quos porro illum ratione ea! Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a? Nisi nostrum quod delectus corporis?

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a? Nisi nostrum quod delectus corporis?

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a?

Lorem:

Pentru a vizualiza indicațiile problemei, te rugăm să te autentifici.

Indicații oficiale de rezolvare a problemei

Lorem ipsum, dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Aperiam rem vel architecto dolore, nulla laboriosam atque laudantium sint commodi in molestiae excepturi dicta inventore eum, quos porro illum ratione ea! Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a? Nisi nostrum quod delectus corporis?

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a? Nisi nostrum quod delectus corporis?

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a?

#include <bits/stdc++.h>

    using namespace std;

    int main() {
        int n;
        cin >> n;
        cout << n * n << endl;
        return 0;
    }

Lorem:

Subtitle

Lorem ipsum, dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Aperiam rem vel architecto dolore, nulla laboriosam atque laudantium sint commodi in molestiae excepturi dicta inventore eum, quos porro illum ratione ea! Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a? Nisi nostrum quod delectus corporis?

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a? Nisi nostrum quod delectus corporis?

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Dolorum possimus dolores, molestiae sunt repellendus voluptate qui asperiores maiores cumque, quidem nihil facere distinctio! Odit, a?

Lorem:

Pentru a vizualiza rezolvarea problemei, te rugăm să te autentifici.

Soluții trimise la problema Peștera

Soluții trimise 0
Soluții de 100 de puncte 0
Soluții de luna aceasta La fel de multe ca luna trecută. 0 +0
Rata de succes Rata dintre numărul de persoane care au obținut 100 de puncte și numărul total de persoane care au încercat problema. N/A

Autentifică-te pentru a vedea soluțiile tale.

Autentifică-te
  • Toate soluțiile tale le găsești aici. Găsești toate detaliile evaluării mai târziu, precum punctaje și sfaturi primite.
  • Poți să editezi soluțiile tale și să le retrimiți. Reia mai târziu de unde ai rămas, pentru că poți modifica soluții și să le reevaluezi.
  • Profesorii pot să vadă soluțiile tale și să îți trimită sugestii. Astfel, îți este mai ușor să înveți informatica, primind sfaturi bune chiar de la școală.

Ultimele soluții trimise 0

1000 100 1000000 1000 10000000
1000 10000 1000 10000 10000000
10000000 10000000 100000 10000000 10000000
10000 1000 10000 1000000 100000
1000 10000 100000 10000 1000
1000 1000 1000 100 1000
10000000 100 10000 10000000 10000
100000 10000 10000 10000000 100
1000 100 1000 10000 1000000
1000 100 100000 10 1000
Tabelul se actualizează în timp real. ?? / ??

Comentarii 0

Autentifică-te pentru a putea comenta.

Autentifică-te