Contact și feedback

Nu obții 100 de puncte sau ai nelămuriri în privința problemelor? Scrie-mi pe Instagram.


Ai găsit o greșeală, vrei să raportezi un utilizator sau vrei să comunici altceva? Folosește formularul de contact.


Vrei să ne transmiți o părere despre platformă? Folosește formularul de feedback.

Shortcuturi

Folosește următoarele shortcuturi pentru a naviga mai ușor pe platformă.

Generale

Meniu shortcuturi?
Căutare probleme sau utilizatori/
Navigare printre rezultatele căutării↑, ↓
Meniu de contact și feedbackCTRL + Shift + F
Ieșire din meniuriEsc

Editor probleme

Setări editorCTRL + Shift + S
Schimbare stil editorCTRL + Shift + E
Șabloane de codCTRL + Shift + 1/2/3
Golire editorCTRL + Shift + 4

Nu te descurci?

Urmărește indicațiile pentru a înțelege cum se rezolvă problema.

OLI 2024, Brașov, clasa a X-a · Clasa a X-aStructuri de date liniareProbleme cu coadă

Problema Parc

Grea (8 )

Memorie: 64 MB / 32 MB

Timp: 2.5 secunde

I/O: Fișiere

Primăria Brașov vrea să amenajeze un parc de divertisment pentru cetățenii orașului. Cum suntem la munte, zona în care urmează a fi amenajat acest parc este denivelată. Despre fiecare bucată de 10 x 10 m știm altitudinea medie (luată relativ cu un reper ales de proiectanți). În acest parc se dorește a se amenaja mai multe lacuri astfel: se alege un număr L, iar toate zonele ce au înălțimea (strict) sub acest L vor fi umplute de apă. Cum încă nu sunt siguri cu privire la cum vor să amenajeze parcul, sunteți rugați să ajutați prin răspunderea la următoarele cerințe.

Cerință

Știind harta parcului (de N x M), avem de răspuns la trei întrebări:

  1. Pentru o zonă dată și un nivel L, câte lacuri vor fi formate?
  2. Pentru o zonă dată, care este nivelul minim L care ar trebui ales pentru a avea un singur lac?
  3. Pentru o zonă dată, ce nivel L ar trebui ales pentru a avea un număr cât mai egal de parcele acoperite de apă și parcele neacoperite de apă (diferența în modul dintre cele două să fie minimă)?

Date de intrare

Fișierul de intrare parc.in conține pe prima linie un singur număr natural C, care reprezintă cerința de rezolvat. A doua linie a fișierului conține două numere naturale separate printr-un spațiu N și M, care reprezintă dimensiunile matricei ce reprezintă harta parcului. Următoarele N linii conțin câte M numere naturale separate prin câte un spațiu ce reprezintă elementele matricei ce reprezintă denivelările parcului. În cazul în care C este 1, pe următoarea linie se află numărul L, reprezentat nivelul până la care se umple cu apă.

Date de ieșire

Fișierul de ieșire parc.out va conține o linie astfel:

  1. Dacă C = 1, atunci se va rezolva doar punctul 1 din cerință: Se va afișa un singur număr natural reprezentând numărul de lacuri formate.
  2. Dacă C = 2, atunci se va rezolva doar punctul 2 din cerință: Se va afișa un singur număr natural, reprezentând nivelul necesar pentru a forma un singur lac.
  3. Dacă C = 3, atunci se va rezolva doar punctul 3 din cerință: Se va afișa un singur număr natural, reprezentând nivelul necesar pentru a forma diferența în modul dintre numărul de parcele acoperite și parcele neacoperite minimă.

Restricții și precizări

  • 1 ≤ C ≤ 3
  • 1 ≤ N, M ≤ 1000
  • 20% din teste au C = 1, 30% din teste au C = 2, iar restul de 50% au C = 3
  • Un lac se consideră ca fiind format doar din elemente adiacente pe cele 4 direcții: N, S, E, V
  • 0 ≤ elementele din matrice ≤ 109

Exemple

1
3 5
2 1 3 4 5
3 9 4 7 3
2 9 1 9 3
5
2
2
3 5
2 1 3 4 5
3 9 4 7 3
2 9 1 9 3
6
3
3 5
2 1 3 4 5
3 9 4 7 3
2 9 1 9 3
4

Explicația exemplelor

Pentru primul exemplu. După umplerea zonelor care se află la un nivel mai mic de 5, parcul arată astfel:

Imagine

Pentru al doilea exemplu. Pentru L = 6, parcul arată (cu bold sunt zonele neacoperite de apă):

Imagine2

Pentru al treilea exemplu. Cel mai mare nivel pentru care numărul de zone acoperite de apă este mai mic decât numărul de zone neacoperite este L = 3 (cu bold sunt zonele neacoperite de apă):

Imagine3

Astfel diferența în modul dintre numărul de parcele acoperite și cele neacoperite este |nracoperite - nrneacoperite| = |4 - 11| = 7.

Pentru L = 4:

Imagine4

Astfel diferența devine: |nracoperite - nrneacoperite| = |8 - 7| = 1.

Astfel, cel mai mare număr pentru care diferența minimă este 4.

Problemă adăugată pe InfoAs de  Poza de profil a utilizatorului @concursuriOlimpiade și concursuri

Se încarcă…

Se încarcă…

Se încarcă…

Se încarcă…

Rezolvarea ta


							

Nu ești logat!

Loghează-te pentru a putea testa rezolvarea ta la această problemă.

Posibile greșeli

Am detectat următoarele posibile greșeli în codul tău. De regulă, aceste greșeli trec de compilare, însă au un comportament impredictibil în evaluarea codului (ducând astfel la punctaje mai mici).


    Setări editor

    Stil editor (CTRL + Shift + E)

    Atenție: Pe ecranele mici, schimbarea stilului editorului nu are niciun efect.


    Afișează confetti

    De ce nu iau 100 de puncte?

    Răspuns greșit

    Dacă răspunsul tău la un test este 100% corect, dar totuși este marcat ca fiind greșit, poate fi din următoarele cauze:


    Afișezi și alte lucruri. De exemplu, dacă vrei să citești un număr de la tastatură, corect este cin >> n;, iar greșit este cout << "n="; cin >> n; – mai precis, nu afișa niciun mesaj când faci citirea, deoarece este considerat parte din răspuns. Asemănător și pentru afișare (doar răspunsul trebuie afișat, exact cum este specificat în cerință, nimic altceva).


    Nu dai o valoare de început unei variabile locale. În CodeBlocks, când rulezi un program, există posibilitatea ca variabilele declarate în int main() fără o valoare de început, de pildă int nr;, să le fie atribuite valoarea 0. Acest lucru nu este deloc garantat în majoritatea mediilor de programare, de regulă aceste variabile având valori aleatorii. Astfel, este indicat să dai o valoare implicită tuturor variabilelor pe care le declari în int main(), în special cele de contorizare: int nr = 0;.


    Nu afișezi unde trebuie. La această problemă, citirea și afișarea se realizează din fișiere. Poate citești și afișezi prin consolă


    Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). De regulă, problemele de memorie dau fatal signal 11 (vezi mai jos pentru detalii). Însă, există posibilitatea să existe anumite erori mai subtile, care totuși dau răspuns greșit în ciuda faptului că este o problemă de memorie. Un exemplu ar fi, în anumite condiții, declararea unui vector int a[100]; și efectuarea diferitelor operații cu poziția a[100] a sa (vectorul are doar poziții de la 0 la 99, dar accesăm poziția 100).


    Caught fatal signal 11

    Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). Această eroare apare când încerci să accesezi zone de memorie interzise, sau în general făcând lucruri dubioase cu memoria. Iată câteva exemple tipice:


    Depășești limita de memorie. Fiecare problemă are o limită de memorie, care, de regulă, este destul de generoasă. Există șansa să depășești totuși limita de memorie, fapt care duce la această eroare. Un exemplu ar fi ca, la o problemă cu limita impusă de 2 MB, să fie declarat un vector int a[1000000]; (cu un milion de elemente), care are aproximativ 3.81 MB.


    Caught fatal signal 4 / caught fatal signal 8

    Împarți un număr la zero. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, împarți la 0. Poate fi ori evident (ai scris n /= 0; în loc de n /= 10;, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x care, cumva, reușește să ia valoarea 0, și efectuezi n / x).


    Extragi rădăcina pătrată dintr-un număr negativ. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, aplici sqrt(n), unde n este un număr negativ. Poate fi ori evident (ai scris sqrt(-4); în loc de sqrt(4);, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x care, cumva, reușește să ia o valoare negativă, și efectuezi sqrt(x)).


    Eroare de compilare (E.C.)

    Codul tău conține o eroare de scriere. Nu am apucat să îți testăm codul, deoarece acesta conține o greșeală – sub mesajul Eroare de compilare se află o explicație unde poți să vezi exact pe ce linii ai erori. Cel mai probabil ai uitat să pui un ; (punct și virgulă) pe undeva, sau ai uitat să incluzi o bibliotecă.


    Altă eroare

    Dacă ați întâmpinat altă eroare, ne puteți informa pe formularul de feedback.

    Înainte să continui…

    Urmează să rezolvi prima ta problemă pe InfoAs! Asigură-te că nu afișezi niciun alt mesaj decât ceea ce îți cere problema, altfel, vei obține răspuns greșit. De pildă:

    Iconita warning Nu trebuie afișat mesajul "Suma este "! Se vor obține 0 puncte, pentru răspuns greșit.

    cout << "Suma este " << s;

    Iconita bine Afișarea este corectă.

    cout << s;