Contact și feedback

Nu obții 100 de puncte sau ai nelămuriri în privința problemelor? Scrie-mi pe Instagram.


Ai găsit o greșeală, vrei să raportezi un utilizator sau vrei să comunici altceva? Folosește formularul de contact.


Vrei să ne transmiți o părere despre platformă? Folosește formularul de feedback.

Shortcuturi

Folosește următoarele shortcuturi pentru a naviga mai ușor pe platformă.

Generale

Meniu shortcuturi?
Căutare probleme sau utilizatori/
Navigare printre rezultatele căutării↑, ↓
Meniu de contact și feedbackCTRL + Shift + F
Ieșire din meniuriEsc

Editor probleme

Setări editorCTRL + Shift + S
Schimbare stil editorCTRL + Shift + E
Șabloane de codCTRL + Shift + 1/2/3
Golire editorCTRL + Shift + 4

Nu te descurci?

Urmărește indicațiile pentru a înțelege cum se rezolvă problema.

Simulare OJI 2024, ediția 2 · Clasa a IX-aMatrice (tablouri bidimensionale)Algoritmi avansați pe matrice

Problema Nefotografiat

Grea (8 )

Memorie: 64 MB / 8 MB

Timp: 0.1 secunde

I/O: Fișiere

După ultima sa experiență umilitoare la club în care a fost prins în flagrant dansând foarte ciudat pe melodiile sale preferate, Dani a decis că nu mai vrea să apară în nicio fotografie pe ringul de dans în viitor. N-ar fi fost problema dacă pozele erau făcute de prietenii săi sau de alți oameni necunoscuți, însă pozele în care apare Dani au fost realizate chiar de către fotografii angajați ai clubului și au fost distribuite pe rețelele de socializare, făcându-l astfel pe săracul băiat vedetă peste noapte.

După ce s-a jurat că nu mai calcă în niciun club în viața sa, Dani a fost totuși lăsat dus de ispită și a decis că merge astăzi cu prietenii pentru a-și recâștiga reputația. Pentru a rezolva problema sa legată de fotografiat, Dani se asigură că nicio persoană din jurul său nu este angajat al clubului.

Cu puțin alcool la bord (Dani este major) și în era sa de iubire intensă pentru matematică, flăcăul analizează foarte interesant ringul de dans al clubului. Acesta se poate reprezenta drept un dreptunghi de n × m metri, unde în fiecare metru pătrat se află câte o singură persoană. Pentru fiecare persoană, Dani a atribuit câte un număr natural, însă într-un mod un pic mai dubios: dacă persoana sigur nu este fotograf, atunci acesteia i se atribuie un număr compus (adică care nu este prim), altfel, un număr prim.

Dani știe cu siguranță că un fotograf aflat pe linia i, coloana j face fotografii capturând doar persoanele aflate pe direcțiile N, S, E, V față de punctul (i, j) din ringul de dans (adică, din matricea noastră, doar persoanele aflate fie pe linia i, fie pe coloana j, fie ambele — poziția fotografului). Cum persoanele din club nu se mișcă de pe o poziție pe alta, Dani trebuie să evite aceste locuri în care ar putea fi fotografiat, pentru a putea dansa în liniște și pace.

Cerință

Se dau numerele naturale n, m și valorile atribuite fiecărei poziții din club. Dani te roagă pe tine să găsești astfel numărul de poziții în care acesta ar putea să stea, știind cu certitudine că nu va fi fotografiat de către angajații clubului.

Date de intrare

Fișierul de intrare nefotografiat.in conține pe prima linie numerele naturale n și m separate printr-un spațiu. Pe următoarele n linii se află câte m valori naturale, separate prin spații, reprezentând numerele naturale atribuite de către Dani pentru fiecare persoană (și implicit poziție din club).

Date de ieșire

Fișierul de ieșire nefotografiat.out conține un singur număr natural, reprezentând numărul de poziții din matrice în care Dani știe cu siguranță că nu va fi fotografiat.

Restricții și precizări

  • 1 ≤ n, m ≤ 1000
  • 1 ≤ valorile atribuite de către Dani ≤ 1.000.000
  • Testele sunt progresiv mai grele, astfel soluții mai ineficiente pot obține punctaj parțial
  • Dani este major

Exemplu

3 4
14 18 14 10
26 13 44 17
27 30 55 23
2

Explicația exemplului

Numerele prime din matrice sunt 13, 17, 23. Astfel, toate elementele de pe liniile 2 și 3 și/sau coloanele 2 și 4 devin automat neferite de blițul aspru al fotografilor, deci Dani nu poate să se afle pe aceste poziții. Singurele 2 locații în care Dani poate să rămână sunt (1, 1) și (1, 3) (cele două valori de 14).

Problemă adăugată pe InfoAs de  Poza de profil a utilizatorului @concursuriOlimpiade și concursuri

Se încarcă…

Se încarcă…

Se încarcă…

Se încarcă…

Rezolvarea ta


							

Nu ești logat!

Loghează-te pentru a putea testa rezolvarea ta la această problemă.

Posibile greșeli

Am detectat următoarele posibile greșeli în codul tău. De regulă, aceste greșeli trec de compilare, însă au un comportament impredictibil în evaluarea codului (ducând astfel la punctaje mai mici).


    Setări editor

    Stil editor (CTRL + Shift + E)

    Atenție: Pe ecranele mici, schimbarea stilului editorului nu are niciun efect.


    Afișează confetti

    De ce nu iau 100 de puncte?

    Răspuns greșit

    Dacă răspunsul tău la un test este 100% corect, dar totuși este marcat ca fiind greșit, poate fi din următoarele cauze:


    Afișezi și alte lucruri. De exemplu, dacă vrei să citești un număr de la tastatură, corect este cin >> n;, iar greșit este cout << "n="; cin >> n; – mai precis, nu afișa niciun mesaj când faci citirea, deoarece este considerat parte din răspuns. Asemănător și pentru afișare (doar răspunsul trebuie afișat, exact cum este specificat în cerință, nimic altceva).


    Nu dai o valoare de început unei variabile locale. În CodeBlocks, când rulezi un program, există posibilitatea ca variabilele declarate în int main() fără o valoare de început, de pildă int nr;, să le fie atribuite valoarea 0. Acest lucru nu este deloc garantat în majoritatea mediilor de programare, de regulă aceste variabile având valori aleatorii. Astfel, este indicat să dai o valoare implicită tuturor variabilelor pe care le declari în int main(), în special cele de contorizare: int nr = 0;.


    Nu afișezi unde trebuie. La această problemă, citirea și afișarea se realizează din fișiere. Poate citești și afișezi prin consolă


    Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). De regulă, problemele de memorie dau fatal signal 11 (vezi mai jos pentru detalii). Însă, există posibilitatea să existe anumite erori mai subtile, care totuși dau răspuns greșit în ciuda faptului că este o problemă de memorie. Un exemplu ar fi, în anumite condiții, declararea unui vector int a[100]; și efectuarea diferitelor operații cu poziția a[100] a sa (vectorul are doar poziții de la 0 la 99, dar accesăm poziția 100).


    Caught fatal signal 11

    Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). Această eroare apare când încerci să accesezi zone de memorie interzise, sau în general făcând lucruri dubioase cu memoria. Iată câteva exemple tipice:


    Depășești limita de memorie. Fiecare problemă are o limită de memorie, care, de regulă, este destul de generoasă. Există șansa să depășești totuși limita de memorie, fapt care duce la această eroare. Un exemplu ar fi ca, la o problemă cu limita impusă de 2 MB, să fie declarat un vector int a[1000000]; (cu un milion de elemente), care are aproximativ 3.81 MB.


    Caught fatal signal 4 / caught fatal signal 8

    Împarți un număr la zero. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, împarți la 0. Poate fi ori evident (ai scris n /= 0; în loc de n /= 10;, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x care, cumva, reușește să ia valoarea 0, și efectuezi n / x).


    Extragi rădăcina pătrată dintr-un număr negativ. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, aplici sqrt(n), unde n este un număr negativ. Poate fi ori evident (ai scris sqrt(-4); în loc de sqrt(4);, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x care, cumva, reușește să ia o valoare negativă, și efectuezi sqrt(x)).


    Eroare de compilare (E.C.)

    Codul tău conține o eroare de scriere. Nu am apucat să îți testăm codul, deoarece acesta conține o greșeală – sub mesajul Eroare de compilare se află o explicație unde poți să vezi exact pe ce linii ai erori. Cel mai probabil ai uitat să pui un ; (punct și virgulă) pe undeva, sau ai uitat să incluzi o bibliotecă.


    Altă eroare

    Dacă ați întâmpinat altă eroare, ne puteți informa pe formularul de feedback.

    Înainte să continui…

    Urmează să rezolvi prima ta problemă pe InfoAs! Asigură-te că nu afișezi niciun alt mesaj decât ceea ce îți cere problema, altfel, vei obține răspuns greșit. De pildă:

    Iconita warning Nu trebuie afișat mesajul "Suma este "! Se vor obține 0 puncte, pentru răspuns greșit.

    cout << "Suma este " << s;

    Iconita bine Afișarea este corectă.

    cout << s;