Nu obții 100 de puncte sau ai nelămuriri în privința problemelor? Scrie-mi pe Instagram.
Ai găsit o greșeală, vrei să raportezi un utilizator sau vrei să comunici altceva? Folosește formularul de contact.
Vrei să ne transmiți o părere despre platformă? Folosește formularul de feedback.
Folosește următoarele shortcuturi pentru a naviga mai ușor pe platformă.
Meniu shortcuturi | ? |
Căutare probleme sau utilizatori | / |
Navigare printre rezultatele căutării | ↑, ↓ |
Meniu de contact și feedback | CTRL + Shift + F |
Ieșire din meniuri | Esc |
Setări editor | CTRL + Shift + S |
Schimbare stil editor | CTRL + Shift + E |
Șabloane de cod | CTRL + Shift + 1/2/3 |
Golire editor | CTRL + Shift + 4 |
OJI 2021 · Clasa a X-aStructuri de date liniareProbleme cu coadă
Un labirint este descris ca fiind o matrice binară cu N
linii și M
coloane, cu semnificația că 0
reprezintă o poziție liberă, iar 1
reprezintă o poziție în care se află un zid. Un drum în labirint este un traseu în matrice care începe cu poziția (1, 1)
și ajunge în poziția (N, M)
prin deplasare doar pe poziții care au valoarea 0
și sunt vecine cu poziția curentă, pe una din cele patru direcții: sus, jos, stânga, dreapta. Lungimea unui drum este egală cu numărul de poziții vizitate.
Notăm cu d0
lungimea drumului minim de la poziția (1, 1)
la poziția (N, M)
. Fie d(i, j)
lungimea drumului minim de la poziția (1, 1)
la poziția (N, M)
, dacă poziției (i, j)
i se atribuie valoarea 0
. Observăm că dacă poziția (i, j)
conține inițial un 0
, atunci d0 = d(i,j)
.
Pentru fiecare poziție (i, j)
, să se verifice dacă d(i, j) < d0
.
Pe prima linie a fișierului labirint.in
se află două numere naturale N
și M
, dimensiunile matricei binare ce descrie labirintul, apoi pe următoarele N
linii se vor afla câte M
valori binare, ce reprezintă elementele matricei care descrie labirintul, neseparate prin spații.
În fișierul labirint.out
se vor scrie N
linii, iar pe fiecare linie se vor scrie M
cifre, neseparate prin spații. Cifra a j
-a de pe linia a i
-a este 1
dacă și numai dacă d(i, j) < d0
, altfel este 0
.
1 ≤ N ≤ 1000
1 ≤ M ≤ 1000
(1, 1)
și (N, M)
se vor afla valori 0
(1, 1)
și (N, M)
1 ≤ N ≤ 50
1 ≤ M ≤ 50
d0 = N + M - 1
1 ≤ N ≤ 50
1 ≤ M ≤ 50
5 6 010001 000101 011001 010010 001000
010000 000100 001001 010010 001000
Sunt 7
poziții cu valoarea 1
în labirint care dacă se înlocuiesc cu 0
determină obținerea unui drum de lungime mai mică decât d0 = 14
.
De exemplu, dacă am înlocui valoarea din (1, 2)
cu 0
, am obține un drum de lungime d(1, 2) = 12
.
Problemă adăugată pe InfoAs de Olimpiade și concursuri
Am detectat următoarele posibile greșeli în codul tău. De regulă, aceste greșeli trec de compilare, însă au un comportament impredictibil în evaluarea codului (ducând astfel la punctaje mai mici).
Atenție: Pe ecranele mici, schimbarea stilului editorului nu are niciun efect.
Dacă răspunsul tău la un test este 100% corect, dar totuși este marcat ca fiind greșit, poate fi din următoarele cauze:
Afișezi și alte lucruri. De exemplu, dacă vrei să citești un număr de la tastatură, corect este cin >> n;
, iar greșit este cout << "n="; cin >> n;
– mai precis, nu afișa niciun mesaj când faci citirea, deoarece este considerat parte din răspuns. Asemănător și pentru afișare (doar răspunsul trebuie afișat, exact cum este specificat în cerință, nimic altceva).
Nu dai o valoare de început unei variabile locale. În CodeBlocks, când rulezi un program, există posibilitatea ca variabilele declarate în int main()
fără o valoare de început, de pildă int nr;
, să le fie atribuite valoarea 0
. Acest lucru nu este deloc garantat în majoritatea mediilor de programare, de regulă aceste variabile având valori aleatorii. Astfel, este indicat să dai o valoare implicită tuturor variabilelor pe care le declari în int main()
, în special cele de contorizare: int nr = 0;
.
Nu afișezi unde trebuie. La această problemă, citirea și afișarea se realizează din fișiere. Poate citești și afișezi prin consolă
Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). De regulă, problemele de memorie dau fatal signal 11 (vezi mai jos pentru detalii). Însă, există posibilitatea să existe anumite erori mai subtile, care totuși dau răspuns greșit în ciuda faptului că este o problemă de memorie. Un exemplu ar fi, în anumite condiții, declararea unui vector int a[100];
și efectuarea diferitelor operații cu poziția a[100]
a sa (vectorul are doar poziții de la 0
la 99
, dar accesăm poziția 100
).
Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). Această eroare apare când încerci să accesezi zone de memorie interzise, sau în general făcând lucruri dubioase cu memoria. Iată câteva exemple tipice:
int a[100];
și accesând poziții care nu sunt între 0
și 99
(de exemplu a[105]
, a[9999999999]
sau chiar și a[-5]
); asemănător și pentru matrici.Depășești limita de memorie. Fiecare problemă are o limită de memorie, care, de regulă, este destul de generoasă. Există șansa să depășești totuși limita de memorie, fapt care duce la această eroare. Un exemplu ar fi ca, la o problemă cu limita impusă de 2 MB
, să fie declarat un vector int a[1000000];
(cu un milion de elemente), care are aproximativ 3.81 MB
.
Împarți un număr la zero. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, împarți la 0
. Poate fi ori evident (ai scris n /= 0;
în loc de n /= 10;
, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x
care, cumva, reușește să ia valoarea 0
, și efectuezi n / x
).
Extragi rădăcina pătrată dintr-un număr negativ. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, aplici sqrt(n)
, unde n
este un număr negativ. Poate fi ori evident (ai scris sqrt(-4);
în loc de sqrt(4);
, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x
care, cumva, reușește să ia o valoare negativă, și efectuezi sqrt(x)
).
Codul tău conține o eroare de scriere. Nu am apucat să îți testăm codul, deoarece acesta conține o greșeală – sub mesajul Eroare de compilare se află o explicație unde poți să vezi exact pe ce linii ai erori. Cel mai probabil ai uitat să pui un ;
(punct și virgulă) pe undeva, sau ai uitat să incluzi o bibliotecă.
Dacă ați întâmpinat altă eroare, ne puteți informa pe formularul de feedback.
Urmează să rezolvi prima ta problemă pe InfoAs! Asigură-te că nu afișezi niciun alt mesaj decât ceea ce îți cere problema, altfel, vei obține răspuns greșit. De pildă:
Afișarea este corectă.
cout << s;
Nu trebuie afișat mesajul "Suma este "! Se vor obține 0 puncte, pentru răspuns greșit.
cout << "Suma este " << s;