Contact și feedback

Nu obții 100 de puncte sau ai nelămuriri în privința problemelor? Scrie-mi pe Instagram.


Ai găsit o greșeală, vrei să raportezi un utilizator sau vrei să comunici altceva? Folosește formularul de contact.


Vrei să ne transmiți o părere despre platformă? Folosește formularul de feedback.

Shortcuturi

Folosește următoarele shortcuturi pentru a naviga mai ușor pe platformă.

Generale

Meniu shortcuturi?
Căutare probleme sau utilizatori/
Navigare printre rezultatele căutării↑, ↓
Meniu de contact și feedbackCTRL + Shift + F
Ieșire din meniuriEsc

Editor probleme

Setări editorCTRL + Shift + S
Schimbare stil editorCTRL + Shift + E
Șabloane de codCTRL + Shift + 1/2/3
Golire editorCTRL + Shift + 4

Nu te descurci?

Urmărește indicațiile pentru a înțelege cum se rezolvă problema.

Cupa InfoAs, ediția 4 · Clasa a X-aFuncții recursiveAlgoritmul de umplere Fill

Problema Elevatie

Medie (4 )

Memorie: 64 MB / 8 MB

Timp: 0.1 secunde

I/O: Fișiere

David și-a cumpărat un joc nou în care poate simula diferite experimente fizice. Acesta a creat un teren de n × m metri pătrați, iar fiecare zonă de 1 metru pătrat are o anumită elevație (număr natural ce reprezintă înălțimea acelui punct). Practic, terenul creat de David se poate codifica printr-o matrice de numere naturale cu n linii și m coloane.

Pe o anumită poziție (x, y), David a instalat o sursă infinită de apă. Mai exact, dacă o poziție a fost udată, atunci toate cele patru poziții vecine pe linie și pe coloană se udă automat, dacă înălțimea lor este strict mai mică decât înălțimea poziției curente. La rândul lor, noile poziții ud pozițiile vecine lor dacă elevația este strict mai mică și așa mai departe.

Cerință

David nu are încredere în jocul pe care l-a cumpărat și te roagă pe tine să creezi un program care, știind numerele n, m, x, y și matricea de numere naturale de mărime n × m, să simuleze sursa infinită de apă și să determine câte poziții din teren se vor uda până la final.

Date de intrare

Pe prima linie a fișierului de intrare elevatie.in se găsesc numerele n și m, separate printr-un spațiu. Pe următoarele n se găsesc câte m valori naturale separate prin câte un spațiu, reprezentând elevația fiecărui punct de pe teren. Pe ultima linie se află numerele naturale x și y, separate printr-un spațiu, reprezentând coordonatele punctului pe care se pune sursa infinită de apă.

Date de ieșire

Programul afișează în fișierul de ieșire elevatie.out numărul de poziții udate, incluzând poziția inițială, conform condițiilor din cerință.

Restricții și precizări

  • 1 ≤ x ≤ n ≤ 1000
  • 1 ≤ y ≤ m ≤ 1000
  • 1 ≤ elevația fiecărei poziții ≤ 2.000.000.000

Exemplu

3 4
1 3 5 3
2 5 7 6
9 8 7 7
2 3
8

Explicația exemplului

Toate elementele de pe primele două linii se vor uda. Elementele de pe pozițiile (3, 3) și (3, 4) nu se vor uda, pentru că au aceeași elevație cu cea a poziției (2, 3).

Problemă adăugată pe InfoAs de  Poza de profil a utilizatorului @domiDominic Satnoianu domi

Se încarcă…

Se încarcă…

Se încarcă…

Se încarcă…

Rezolvarea ta


							

Nu ești logat!

Loghează-te pentru a putea testa rezolvarea ta la această problemă.

Posibile greșeli

Am detectat următoarele posibile greșeli în codul tău. De regulă, aceste greșeli trec de compilare, însă au un comportament impredictibil în evaluarea codului (ducând astfel la punctaje mai mici).


    Setări editor

    Stil editor (CTRL + Shift + E)

    Atenție: Pe ecranele mici, schimbarea stilului editorului nu are niciun efect.


    Afișează confetti

    De ce nu iau 100 de puncte?

    Răspuns greșit

    Dacă răspunsul tău la un test este 100% corect, dar totuși este marcat ca fiind greșit, poate fi din următoarele cauze:


    Afișezi și alte lucruri. De exemplu, dacă vrei să citești un număr de la tastatură, corect este cin >> n;, iar greșit este cout << "n="; cin >> n; – mai precis, nu afișa niciun mesaj când faci citirea, deoarece este considerat parte din răspuns. Asemănător și pentru afișare (doar răspunsul trebuie afișat, exact cum este specificat în cerință, nimic altceva).


    Nu dai o valoare de început unei variabile locale. În CodeBlocks, când rulezi un program, există posibilitatea ca variabilele declarate în int main() fără o valoare de început, de pildă int nr;, să le fie atribuite valoarea 0. Acest lucru nu este deloc garantat în majoritatea mediilor de programare, de regulă aceste variabile având valori aleatorii. Astfel, este indicat să dai o valoare implicită tuturor variabilelor pe care le declari în int main(), în special cele de contorizare: int nr = 0;.


    Nu afișezi unde trebuie. La această problemă, citirea și afișarea se realizează din fișiere. Poate citești și afișezi prin consolă


    Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). De regulă, problemele de memorie dau fatal signal 11 (vezi mai jos pentru detalii). Însă, există posibilitatea să existe anumite erori mai subtile, care totuși dau răspuns greșit în ciuda faptului că este o problemă de memorie. Un exemplu ar fi, în anumite condiții, declararea unui vector int a[100]; și efectuarea diferitelor operații cu poziția a[100] a sa (vectorul are doar poziții de la 0 la 99, dar accesăm poziția 100).


    Caught fatal signal 11

    Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). Această eroare apare când încerci să accesezi zone de memorie interzise, sau în general făcând lucruri dubioase cu memoria. Iată câteva exemple tipice:


    Depășești limita de memorie. Fiecare problemă are o limită de memorie, care, de regulă, este destul de generoasă. Există șansa să depășești totuși limita de memorie, fapt care duce la această eroare. Un exemplu ar fi ca, la o problemă cu limita impusă de 2 MB, să fie declarat un vector int a[1000000]; (cu un milion de elemente), care are aproximativ 3.81 MB.


    Caught fatal signal 4 / caught fatal signal 8

    Împarți un număr la zero. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, împarți la 0. Poate fi ori evident (ai scris n /= 0; în loc de n /= 10;, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x care, cumva, reușește să ia valoarea 0, și efectuezi n / x).


    Extragi rădăcina pătrată dintr-un număr negativ. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, aplici sqrt(n), unde n este un număr negativ. Poate fi ori evident (ai scris sqrt(-4); în loc de sqrt(4);, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x care, cumva, reușește să ia o valoare negativă, și efectuezi sqrt(x)).


    Eroare de compilare (E.C.)

    Codul tău conține o eroare de scriere. Nu am apucat să îți testăm codul, deoarece acesta conține o greșeală – sub mesajul Eroare de compilare se află o explicație unde poți să vezi exact pe ce linii ai erori. Cel mai probabil ai uitat să pui un ; (punct și virgulă) pe undeva, sau ai uitat să incluzi o bibliotecă.


    Altă eroare

    Dacă ați întâmpinat altă eroare, ne puteți informa pe formularul de feedback.

    Înainte să continui…

    Urmează să rezolvi prima ta problemă pe InfoAs! Asigură-te că nu afișezi niciun alt mesaj decât ceea ce îți cere problema, altfel, vei obține răspuns greșit. De pildă:

    Iconita warning Nu trebuie afișat mesajul "Suma este "! Se vor obține 0 puncte, pentru răspuns greșit.

    cout << "Suma este " << s;

    Iconita bine Afișarea este corectă.

    cout << s;