Nu obții 100 de puncte sau ai nelămuriri în privința problemelor? Scrie-mi pe Instagram.
Ai găsit o greșeală, vrei să raportezi un utilizator sau vrei să comunici altceva? Folosește formularul de contact.
Vrei să ne transmiți o părere despre platformă? Folosește formularul de feedback.
Folosește următoarele shortcuturi pentru a naviga mai ușor pe platformă.
Meniu shortcuturi | ? |
Căutare probleme sau utilizatori | / |
Navigare printre rezultatele căutării | ↑, ↓ |
Meniu de contact și feedback | CTRL + Shift + F |
Ieșire din meniuri | Esc |
Setări editor | CTRL + Shift + S |
Schimbare stil editor | CTRL + Shift + E |
Șabloane de cod | CTRL + Shift + 1/2/3 |
Golire editor | CTRL + Shift + 4 |
OJI 2020, clasa a IX-a · Clasa a IX-aMatrice (tablouri bidimensionale)Algoritmi avansați pe matrice
Cetatea Vizima din regatul Temeria poate fi reprezentată printr-o matrice cu N
linii și M
coloane, numerotate începând cu 1
. Vizima este o cetate înfloritoare, fapt datorat numărului mare de negustori și meșteri prezenți. Din acest motiv, fiecărei celule din matrice îi este atribuit un profit corespunzător zonei respective. Regele Foltest dorește să reconstruiască zidurile cetății, dar cum războiul cu Imperiul Nilfgaard bate la ușă și resursele regatului sunt limitate, el trebuie să aleagă o porțiune pe care să o poată apăra, reprezentată ca o submatrice. O submatrice este identificată printr-o configurație de patru numere i1, j1, i2, j2
(1 ≤ i1 ≤ i2 ≤ N
și 1 ≤ j1 ≤ j2 ≤ M
), în această ordine, și este formată din elementele situate pe liniile consecutive i1, i1 + 1, …, i2
și pe coloanele consecutive j1, j1 + 1, …, j2
ale matricei prin care este reprezentată cetatea. Laturile submatricei sunt egale cu numărul de linii, respectiv de coloane din care a preluat elemente, iar profitul submatricei este suma valorilor din celulele sale.
Scrieți un program care, cunoscând matricea cetății și o valoare K
, determină:
K
, precum și configurația prin care se identifică ea;K
, precum și configurația prin care se identifică ea.Fișierul de intrare cetate.in
conține pe primul rând o valoare c
egală cu 1
sau 2
, reprezentând cerința ce urmează a fi rezolvată. Următoarea linie conține în ordine N
, M
și K
, cu semnificația din enunț, iar pe următoarele N
linii se află câte M
numere, reprezentând valorile din matricea dată. Numerele aflate pe aceeași linie a fișierului sunt separate prin câte un spațiu.
Fișierul de ieșire cetate.out
va conține pe prima profitul maxim cerut, conform cerinței, iar pe a doua linie va conține 4
numere naturale, reprezentând configurația prin care se identifică submatricea obținută. Dacă există mai multe submatrice conform cerinței, se va lua în considerare cea pentru care configurația formată din cele 4
numere de mai sus este minim lexicografică.
1 ≤ N, M ≤ 400
; 1 ≤ K ≤ min(N, M)
[-109 ,109]
c = 1
, iar pentru restul testelor, c = 2
. Pentru teste în valoare de 8% din punctajul total, c = 1
și 1 ≤ N, M ≤ 70
. Pentru teste în valoare de 25% din punctajul total, c = 2
și 1 ≤ N, M ≤ 70
(x1, x2, x3, x4)
este mai mică din punct de vedere lexicografic decât configurația (y1, y2, y3, y4)
dacă există p
astfel încât xp < yp
și x1 = y1, x2 = y2, … xp - 1 = yp - 1
1 3 4 3 -1 -1 -1 -1 -1 2 -1 -1 -1 -1 -1 -1
-6 1 1 3 3
2 3 4 3 -1 -1 -1 -1 -1 2 1 -1 -1 -1 -1 -1
3 2 2 2 3
Pentru primul exemplu: se rezolvă cerința 1
. S-a determinat submatricea cu configurația i1 = 1, j1 = 1, i2 = 3, j2 = 3
, formată din elementele aflate pe liniile 1
, 2
și 3
și coloanele 1
, 2
și 3
. O altă submatrice cu profitul -6
este cea dată de configurația 1, 2, 3, 4
, care însă este mai mare din punctul de vedere lexicografic decât cea afișată, de aceea nu este o soluție acceptată.
Pentru al doilea exemplu: se rezolvă cerința 2
. Au fost considerate toate submatricele, cu laturile 1
, 2
sau 3
, iar submatricea găsită, cu laturile 1
și 2
, este singura submatrice de profit maxim care respectă condițiile impuse de cerință.
Problemă adăugată pe InfoAs de Olimpiade și concursuri
Am detectat următoarele posibile greșeli în codul tău. De regulă, aceste greșeli trec de compilare, însă au un comportament impredictibil în evaluarea codului (ducând astfel la punctaje mai mici).
Atenție: Pe ecranele mici, schimbarea stilului editorului nu are niciun efect.
Dacă răspunsul tău la un test este 100% corect, dar totuși este marcat ca fiind greșit, poate fi din următoarele cauze:
Afișezi și alte lucruri. De exemplu, dacă vrei să citești un număr de la tastatură, corect este cin >> n;
, iar greșit este cout << "n="; cin >> n;
– mai precis, nu afișa niciun mesaj când faci citirea, deoarece este considerat parte din răspuns. Asemănător și pentru afișare (doar răspunsul trebuie afișat, exact cum este specificat în cerință, nimic altceva).
Nu dai o valoare de început unei variabile locale. În CodeBlocks, când rulezi un program, există posibilitatea ca variabilele declarate în int main()
fără o valoare de început, de pildă int nr;
, să le fie atribuite valoarea 0
. Acest lucru nu este deloc garantat în majoritatea mediilor de programare, de regulă aceste variabile având valori aleatorii. Astfel, este indicat să dai o valoare implicită tuturor variabilelor pe care le declari în int main()
, în special cele de contorizare: int nr = 0;
.
Nu afișezi unde trebuie. La această problemă, citirea și afișarea se realizează din fișiere. Poate citești și afișezi prin consolă
Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). De regulă, problemele de memorie dau fatal signal 11 (vezi mai jos pentru detalii). Însă, există posibilitatea să existe anumite erori mai subtile, care totuși dau răspuns greșit în ciuda faptului că este o problemă de memorie. Un exemplu ar fi, în anumite condiții, declararea unui vector int a[100];
și efectuarea diferitelor operații cu poziția a[100]
a sa (vectorul are doar poziții de la 0
la 99
, dar accesăm poziția 100
).
Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). Această eroare apare când încerci să accesezi zone de memorie interzise, sau în general făcând lucruri dubioase cu memoria. Iată câteva exemple tipice:
int a[100];
și accesând poziții care nu sunt între 0
și 99
(de exemplu a[105]
, a[9999999999]
sau chiar și a[-5]
); asemănător și pentru matrici.Depășești limita de memorie. Fiecare problemă are o limită de memorie, care, de regulă, este destul de generoasă. Există șansa să depășești totuși limita de memorie, fapt care duce la această eroare. Un exemplu ar fi ca, la o problemă cu limita impusă de 2 MB
, să fie declarat un vector int a[1000000];
(cu un milion de elemente), care are aproximativ 3.81 MB
.
Împarți un număr la zero. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, împarți la 0
. Poate fi ori evident (ai scris n /= 0;
în loc de n /= 10;
, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x
care, cumva, reușește să ia valoarea 0
, și efectuezi n / x
).
Extragi rădăcina pătrată dintr-un număr negativ. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, aplici sqrt(n)
, unde n
este un număr negativ. Poate fi ori evident (ai scris sqrt(-4);
în loc de sqrt(4);
, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x
care, cumva, reușește să ia o valoare negativă, și efectuezi sqrt(x)
).
Codul tău conține o eroare de scriere. Nu am apucat să îți testăm codul, deoarece acesta conține o greșeală – sub mesajul Eroare de compilare se află o explicație unde poți să vezi exact pe ce linii ai erori. Cel mai probabil ai uitat să pui un ;
(punct și virgulă) pe undeva, sau ai uitat să incluzi o bibliotecă.
Dacă ați întâmpinat altă eroare, ne puteți informa pe formularul de feedback.
Urmează să rezolvi prima ta problemă pe InfoAs! Asigură-te că nu afișezi niciun alt mesaj decât ceea ce îți cere problema, altfel, vei obține răspuns greșit. De pildă:
Afișarea este corectă.
cout << s;
Nu trebuie afișat mesajul "Suma este "! Se vor obține 0 puncte, pentru răspuns greșit.
cout << "Suma este " << s;