Contact și feedback

Nu obții 100 de puncte sau ai nelămuriri în privința problemelor? Scrie-mi pe Instagram.


Ai găsit o greșeală, vrei să raportezi un utilizator sau vrei să comunici altceva? Folosește formularul de contact.


Vrei să ne transmiți o părere despre platformă? Folosește formularul de feedback.

Shortcuturi

Folosește următoarele shortcuturi pentru a naviga mai ușor pe platformă.

Generale

Meniu shortcuturi?
Căutare probleme sau utilizatori/
Navigare printre rezultatele căutării↑, ↓
Meniu de contact și feedbackCTRL + Shift + F
Ieșire din meniuriEsc

Editor probleme

Setări editorCTRL + Shift + S
Schimbare stil editorCTRL + Shift + E
Șabloane de codCTRL + Shift + 1/2/3
Golire editorCTRL + Shift + 4

Nu te descurci?

Urmărește indicațiile pentru a înțelege cum se rezolvă problema.

Cupa InfoAs, ediția 7 · Clasa a IX-aVectori (tablouri unidimensionale)Generări de șiruri / vectori

Problema Brasoveanca

Grea (8 )

Memorie: 64 MB / 8 MB

Timp: 0.1 secunde

I/O: Fișiere

Doi pași înainte,
Și doi înapoi,
Asta-i Brașoveanca,
Se joacă pe la noi!

Brașoveanca este un dans îndrăgit de toată lumea în orașul din care își are originea. Astfel că, de zilele orașului Brașov, unul din licee organizează o sumedenie de evenimente în care să se promoveze istoricul bogat și tradițiile valoroase ale brașovenilor, iar printre acestea se află și o interpretare a dansului popular eponim.

Din păcate însă, liceul este unul specializat pe materii reale, iar asta înseamnă două lucruri: în primul rând, se știe că elevii de la real nu au prieteni și în al doilea rând, aceștia vor să disece orice formă de artă (incluzând dansul) în definiții matematice plictisitoare și dezolante. Din acest motiv, Brașoveanca se joacă un pic altfel aici. Fiecare pereche de dansatori începe de pe poziția p0 = 0 m, iar la fiecare pas, aceștia pot alege dintre a înainta cu 1 pas (1 metru) sau cu un salt (2 metri făcuți într-o singură mișcare) față de punctul din care se află momentan.

Cerință

Curiozitatea matematică îi intrigă pe elevii liceului. Să se determine în câte moduri pot perechile să ajungă la n metri față de punctul de start, considerând regulile dansului explicate mai sus. Deoarece numărul poate fi foarte mare, se cere afișarea răspunsului modulo 666013.

Date de intrare

Fișierul de intrare brasoveanca.in conține un singur număr natural, n.

Date de ieșire

Fișierul de ieșire brasoveanca.out va conține o singură valoare naturală, reprezentând numărul de moduri de a ajunge la n metri față de punctul de start, considerând regulile dansului Brașoveanca descrise în enunț.

Restricții și precizări

Subtask 1 (10 puncte)

  • 1 ≤ n ≤ 5

Subtask 2 (70 de puncte)

  • 6 ≤ n ≤ 1.000.000

Subtask 3 (20 de puncte)

  • 1.000.001 ≤ n ≤ 1.000.000.000

Exemple

3
3
5
8

Explicația exemplelor

Pentru primul exemplu. Pentru a ajunge la n = 3 metri față de punctul de start, o pereche de dansatori poate face fie trei pași, fie un pas, urmat de un salt, fie un salt, urmat de un pas. Astfel, există 3 metode de a ajunge la 3 metri față de punctul de start.

Pentru al doilea exemplu. Codificând un pas ca fiind p și un salt ca fiind s, avem următoarele 8 modalități de a ajunge la distanța de n = 5 metri față de start: ppppp, ppps, ppsp, pspp, sppp, ssp, sps, pss.

Problemă adăugată pe InfoAs de  Poza de profil a utilizatorului @concursuriOlimpiade și concursuri

Se încarcă…

Se încarcă…

Se încarcă…

Se încarcă…

Rezolvarea ta


							

Nu ești logat!

Loghează-te pentru a putea testa rezolvarea ta la această problemă.

Posibile greșeli

Am detectat următoarele posibile greșeli în codul tău. De regulă, aceste greșeli trec de compilare, însă au un comportament impredictibil în evaluarea codului (ducând astfel la punctaje mai mici).


    Setări editor

    Stil editor (CTRL + Shift + E)

    Atenție: Pe ecranele mici, schimbarea stilului editorului nu are niciun efect.


    Afișează confetti

    De ce nu iau 100 de puncte?

    Răspuns greșit

    Dacă răspunsul tău la un test este 100% corect, dar totuși este marcat ca fiind greșit, poate fi din următoarele cauze:


    Afișezi și alte lucruri. De exemplu, dacă vrei să citești un număr de la tastatură, corect este cin >> n;, iar greșit este cout << "n="; cin >> n; – mai precis, nu afișa niciun mesaj când faci citirea, deoarece este considerat parte din răspuns. Asemănător și pentru afișare (doar răspunsul trebuie afișat, exact cum este specificat în cerință, nimic altceva).


    Nu dai o valoare de început unei variabile locale. În CodeBlocks, când rulezi un program, există posibilitatea ca variabilele declarate în int main() fără o valoare de început, de pildă int nr;, să le fie atribuite valoarea 0. Acest lucru nu este deloc garantat în majoritatea mediilor de programare, de regulă aceste variabile având valori aleatorii. Astfel, este indicat să dai o valoare implicită tuturor variabilelor pe care le declari în int main(), în special cele de contorizare: int nr = 0;.


    Nu afișezi unde trebuie. La această problemă, citirea și afișarea se realizează din fișiere. Poate citești și afișezi prin consolă


    Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). De regulă, problemele de memorie dau fatal signal 11 (vezi mai jos pentru detalii). Însă, există posibilitatea să existe anumite erori mai subtile, care totuși dau răspuns greșit în ciuda faptului că este o problemă de memorie. Un exemplu ar fi, în anumite condiții, declararea unui vector int a[100]; și efectuarea diferitelor operații cu poziția a[100] a sa (vectorul are doar poziții de la 0 la 99, dar accesăm poziția 100).


    Caught fatal signal 11

    Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). Această eroare apare când încerci să accesezi zone de memorie interzise, sau în general făcând lucruri dubioase cu memoria. Iată câteva exemple tipice:


    Depășești limita de memorie. Fiecare problemă are o limită de memorie, care, de regulă, este destul de generoasă. Există șansa să depășești totuși limita de memorie, fapt care duce la această eroare. Un exemplu ar fi ca, la o problemă cu limita impusă de 2 MB, să fie declarat un vector int a[1000000]; (cu un milion de elemente), care are aproximativ 3.81 MB.


    Caught fatal signal 4 / caught fatal signal 8

    Împarți un număr la zero. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, împarți la 0. Poate fi ori evident (ai scris n /= 0; în loc de n /= 10;, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x care, cumva, reușește să ia valoarea 0, și efectuezi n / x).


    Extragi rădăcina pătrată dintr-un număr negativ. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, aplici sqrt(n), unde n este un număr negativ. Poate fi ori evident (ai scris sqrt(-4); în loc de sqrt(4);, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x care, cumva, reușește să ia o valoare negativă, și efectuezi sqrt(x)).


    Eroare de compilare (E.C.)

    Codul tău conține o eroare de scriere. Nu am apucat să îți testăm codul, deoarece acesta conține o greșeală – sub mesajul Eroare de compilare se află o explicație unde poți să vezi exact pe ce linii ai erori. Cel mai probabil ai uitat să pui un ; (punct și virgulă) pe undeva, sau ai uitat să incluzi o bibliotecă.


    Altă eroare

    Dacă ați întâmpinat altă eroare, ne puteți informa pe formularul de feedback.

    Înainte să continui…

    Urmează să rezolvi prima ta problemă pe InfoAs! Asigură-te că nu afișezi niciun alt mesaj decât ceea ce îți cere problema, altfel, vei obține răspuns greșit. De pildă:

    Iconita warning Nu trebuie afișat mesajul "Suma este "! Se vor obține 0 puncte, pentru răspuns greșit.

    cout << "Suma este " << s;

    Iconita bine Afișarea este corectă.

    cout << s;