Contact și feedback

Nu obții 100 de puncte sau ai nelămuriri în privința problemelor? Scrie-mi pe Instagram.


Ai găsit o greșeală, vrei să raportezi un utilizator sau vrei să comunici altceva? Folosește formularul de contact.


Vrei să ne transmiți o părere despre platformă? Folosește formularul de feedback.

Shortcuturi

Folosește următoarele shortcuturi pentru a naviga mai ușor pe platformă.

Generale

Meniu shortcuturi?
Căutare probleme sau utilizatori/
Navigare printre rezultatele căutării↑, ↓
Meniu de contact și feedbackCTRL + Shift + F
Ieșire din meniuriEsc

Editor probleme

Setări editorCTRL + Shift + S
Schimbare stil editorCTRL + Shift + E
Șabloane de codCTRL + Shift + 1/2/3
Golire editorCTRL + Shift + 4

Nu te descurci?

Urmărește indicațiile pentru a înțelege cum se rezolvă problema.

ONI 2008, clasa a IX-a · Clasa a IX-aVectori (tablouri unidimensionale)Algoritmi avansați pe vectori

Problema Teatru

Grea (8 )

Memorie: 64 MB / 8 MB

Timp: 0.1 secunde

I/O: Fișiere

Alina este mare iubitoare de teatru. Directorul teatrului i-a oferit șansa să joace în mai multe spectacole, ca figurant, deocamdată. Costumiera de scenă a decis să-i dea C costume diferite dintre cele care sunt destinate acestei stagiuni. Alina va duce costumele acasă și le va ajusta ca să-i vină bine. Stagiunea durează Z zile consecutive și în fiecare zi se joacă câte o piesă. Aceeași piesă se va juca, desigur în una sau mai mai multe zile ale stagiunii. Fiecărei piese i se asociază un unic costum de figurant, deci pentru fiecare piesă în care joacă, Alina trebuie să îmbrace un singur costum, acela asociat piesei respective. Costumele de figuranți sunt identificate prin literele mari ale alfabetului englez: A, B, C, …, X, Y, Z. Alina are voie să-și aleagă cele C costume diferite.

Cerință

Cunoscând costumul asociat fiecărei zile a stagiunii, ajutați-o pe Alina să-și aleagă cele C costume diferite, în așa fel încât să poată juca într-un număr cât mai mare de piese consecutive.

Date de intrare

Fișierul de intrare teatru.in conține pe prima linie două numere naturale Z și C despărțite printr-un spațiu. Z este numărul de zile din stagiune iar C este numărul de costume diferite pe care Alina le poate primi. Pe linia a doua, se găsesc Z caractere, litere mari ale alfabetului englez. Caracterul al i-lea identifică costumul de figurant care trebuie îmbrăcat în spectacolul din ziua i.

Date de ieșire

Fișierul de ieșire teatru.out va conține pe prima linie un număr natural N, reprezentând numărul maxim de spectacole consecutive în care Alina poate juca. Pe linia a doua se scriu N caractere, fără spații între ele, corespunzătoare costumelor care vor fi îmbrăcate în cele N piese de teatru alese, în ordinea spectacolelor în care va juca. Dacă există mai multe soluții de lungime N atunci se afișează cea căreia îi corespunde o zi de început mai aproape de începutul stagiunii.

Restricții și precizări

  • 1 ≤ Z ≤ 55000
  • 1 ≤ C ≤ 26
  • C ≤ Z
  • Pentru 20% dintre teste, Z ≤ 350

Exemple

10 3
XKUFKFEGXG
5
KUFKF
15 4
IAJRAMRCZJJCDNS
6
AJRAMR
25 5
LDSDGIFAURLPTZLDLPNLEGFRN
8
LPTZLDLP

Explicația exemplelor

(N.r.) Pentru primul exemplu: Subsecvența de lungime maximă în care apar doar 3 caractere diferite este KUFKF și are lungimea 5.

Pentru al doilea exemplu: Subsecvența de lungime maximă în care apar doar 4 caractere diferite este AJRAMR și are lungimea 6.

Pentru al treilea exemplu: Subsecvența de lungime maximă în care apar doar 5 caractere diferite este LPTZLDLP și are lungimea 8.

Problemă adăugată pe InfoAs de  Poza de profil a utilizatorului @concursuriOlimpiade și concursuri

Se încarcă…

Se încarcă…

Se încarcă…

Se încarcă…

Rezolvarea ta


							

Nu ești logat!

Loghează-te pentru a putea testa rezolvarea ta la această problemă.

Posibile greșeli

Am detectat următoarele posibile greșeli în codul tău. De regulă, aceste greșeli trec de compilare, însă au un comportament impredictibil în evaluarea codului (ducând astfel la punctaje mai mici).


    Setări editor

    Stil editor (CTRL + Shift + E)

    Atenție: Pe ecranele mici, schimbarea stilului editorului nu are niciun efect.


    Afișează confetti

    De ce nu iau 100 de puncte?

    Răspuns greșit

    Dacă răspunsul tău la un test este 100% corect, dar totuși este marcat ca fiind greșit, poate fi din următoarele cauze:


    Afișezi și alte lucruri. De exemplu, dacă vrei să citești un număr de la tastatură, corect este cin >> n;, iar greșit este cout << "n="; cin >> n; – mai precis, nu afișa niciun mesaj când faci citirea, deoarece este considerat parte din răspuns. Asemănător și pentru afișare (doar răspunsul trebuie afișat, exact cum este specificat în cerință, nimic altceva).


    Nu dai o valoare de început unei variabile locale. În CodeBlocks, când rulezi un program, există posibilitatea ca variabilele declarate în int main() fără o valoare de început, de pildă int nr;, să le fie atribuite valoarea 0. Acest lucru nu este deloc garantat în majoritatea mediilor de programare, de regulă aceste variabile având valori aleatorii. Astfel, este indicat să dai o valoare implicită tuturor variabilelor pe care le declari în int main(), în special cele de contorizare: int nr = 0;.


    Nu afișezi unde trebuie. La această problemă, citirea și afișarea se realizează din fișiere. Poate citești și afișezi prin consolă


    Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). De regulă, problemele de memorie dau fatal signal 11 (vezi mai jos pentru detalii). Însă, există posibilitatea să existe anumite erori mai subtile, care totuși dau răspuns greșit în ciuda faptului că este o problemă de memorie. Un exemplu ar fi, în anumite condiții, declararea unui vector int a[100]; și efectuarea diferitelor operații cu poziția a[100] a sa (vectorul are doar poziții de la 0 la 99, dar accesăm poziția 100).


    Caught fatal signal 11

    Probleme cu memoria (în special la vectori sau matrici). Această eroare apare când încerci să accesezi zone de memorie interzise, sau în general făcând lucruri dubioase cu memoria. Iată câteva exemple tipice:


    Depășești limita de memorie. Fiecare problemă are o limită de memorie, care, de regulă, este destul de generoasă. Există șansa să depășești totuși limita de memorie, fapt care duce la această eroare. Un exemplu ar fi ca, la o problemă cu limita impusă de 2 MB, să fie declarat un vector int a[1000000]; (cu un milion de elemente), care are aproximativ 3.81 MB.


    Caught fatal signal 4 / caught fatal signal 8

    Împarți un număr la zero. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, împarți la 0. Poate fi ori evident (ai scris n /= 0; în loc de n /= 10;, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x care, cumva, reușește să ia valoarea 0, și efectuezi n / x).


    Extragi rădăcina pătrată dintr-un număr negativ. Această eroare apare doar dacă, undeva în cod, aplici sqrt(n), unde n este un număr negativ. Poate fi ori evident (ai scris sqrt(-4); în loc de sqrt(4);, de exemplu), ori poate fi mai subtil (ai o variabilă x care, cumva, reușește să ia o valoare negativă, și efectuezi sqrt(x)).


    Eroare de compilare (E.C.)

    Codul tău conține o eroare de scriere. Nu am apucat să îți testăm codul, deoarece acesta conține o greșeală – sub mesajul Eroare de compilare se află o explicație unde poți să vezi exact pe ce linii ai erori. Cel mai probabil ai uitat să pui un ; (punct și virgulă) pe undeva, sau ai uitat să incluzi o bibliotecă.


    Altă eroare

    Dacă ați întâmpinat altă eroare, ne puteți informa pe formularul de feedback.

    Înainte să continui…

    Urmează să rezolvi prima ta problemă pe InfoAs! Asigură-te că nu afișezi niciun alt mesaj decât ceea ce îți cere problema, altfel, vei obține răspuns greșit. De pildă:

    Iconita warning Nu trebuie afișat mesajul "Suma este "! Se vor obține 0 puncte, pentru răspuns greșit.

    cout << "Suma este " << s;

    Iconita bine Afișarea este corectă.

    cout << s;