Nu obții 100 de puncte sau ai nelămuriri în privința problemelor? Scrie-mi pe Instagram.
Ai găsit o greșeală, vrei să raportezi un utilizator sau vrei să comunici altceva? Folosește formularul de contact.
Vrei să ne transmiți o părere despre platformă? Folosește formularul de feedback.
Folosește următoarele shortcuturi pentru a naviga mai ușor pe platformă.
Meniu shortcuturi | ? |
Căutare probleme sau utilizatori | / |
Navigare printre rezultatele căutării | ↑, ↓ |
Meniu de contact și feedback | CTRL + Shift + F |
Ieșire din meniuri | Esc |
Setări editor | CTRL + Shift + S |
Schimbare stil editor | CTRL + Shift + E |
Șabloane de cod | CTRL + Shift + 1/2/3 |
Golire editor | CTRL + Shift + 4 |
Dându-se un caracter c
reprezentând o literă, să se transforme litera în literă mică.
Exemplu. Pentru c = 'A'
, răspunsul este a
, iar pentru c = 'b'
, răspunsul este tot b
.
Ne vom folosi de codul ASCII al caracterului citit, c
.
Când se stabileau bazele programării, era nevoie de o modalitate ușoară de a reprezenta caractere (litere, simboluri diverse sau chiar cifre). S-a dovedit că cea mai ușoară metodă ar fi să i se atribuie fiecărui caracter câte un număr unic, astfel, un text putea fi reprezentat foarte ușor în cifre și implicit în binar (deoarece calculatoarele funcționează în binar).
Astfel, s-a standardizat un tabel de acest tip numit ASCII (American Standard Code for Information Interchange). Mai exact, s-au ales 128
(și mai târziu 256
) de caractere, primului caracter fiindu-i atribuit valoarea 0
, al doilea — valoarea 1
, …, al 128
-lea — valoarea 127
.
Aceste valori nu sunt așezate aleatoriu: dacă litera a
(a mic) are codul 97
, atunci litera b
are codul 98
și așa mai departe. Iată tabelul ASCII complet (sursa: ResearchGate.net):
Observăm pentru început că literele mici au codurile ASCII între 97
și 122
, iar literele mari au codurile ASCII între 65
și 90
. Astfel, pentru a transforma litera A
în a
, vom aduna 97 - 65 = 32
, pentru a transforma litera B
în b
, vom aduna 98 - 66 = 32
, și așa mai departe. Prin urmare, pentru a transforma o literă mare în literă mică, vom aduna 32
la codul său ASCII.
Iată codul care transformă o literă mare în literă mică:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
//Declarăm și citim caracterul nostru, c
char c;
cin >> c;
//Afișăm litera mică
if('a' <= c && c <= 'z') { //Dacă c este deja literă mică, o afișăm
cout << c;
} else { //Altfel, dacă c este literă mare
c = c + 32; //Adunăm 32 pentru a obține litera mică (vezi mai sus pentru explicații)
cout << c; //Afișăm litera modificată
}
return 0;
}
tolower
)Există o funcție în biblioteca <cstring>
numită tolower
, care ia ca parametru un caracter literă și îl transformă în literă mică. Așadar, codul nostru se reduce la următorul:
#include <iostream>
#include <cstring> //Pentru a folosi funcția tolower
using namespace std;
int main()
{
//Declarăm și citim caracterul nostru, c
char c;
cin >> c;
//Afișăm litera mică
cout << tolower(c);
return 0;
}