
Cum să citești și să afișezi în fișiere în C++
Unele probleme în C++ cer citirea și afișarea în fișiere. Iată un exemplu, cu problema Fișiere de pe InfoAs:
Programul citește de pe prima linie a fișierului de intrare
fisiere.in
număruln
. Programul afișează pe în fișierul de ieșirefisiere.out
, același număr,n
.
Declararea unui fișier
Pe lângă biblioteca <iostream>
, vom folosi biblioteca <fstream>
, care vine
de la file stream. Un stream (flux) este o metodă de a citi sau afișa
valori. Spre exemplu, cin
este un flux de intrare prin care se pot citi date
de la tastatură, iar cout
este un flux de ieșire prin care se pot afișa date
pe ecran.
Pentru a declara un flux de intrare pentru un fișier, din care să putem citi valori, îl vom declara astfel:
ifstream fluxIntrare("numefisier.in");
După declararea fluxului, vom putea înlocui într-un program cin
cu
fluxIntrare
, pentru a citi din fișierul numefisier.in
. După cum probabil
ați ghicit, pentru flux de ieșire, avem:
ofstream fluxIesire("numefisier.out");
Numele fluxurilor
Pentru a fi mai ușor, multă lume numește fluxurile f
și g
, in
și out
,
filein
și fileout
sau fin
și fout
. Folosiți perechea mai convenientă
pentru voi.
Exemplu de citire din fișier
#include <iostream>
//Avem nevoie de biblioteca <fstream> pentru fluxurile de citire/afișare din fișiere
#include <fstream>
using namespace std;
int main()
{
//Declararea fluxurilor; se recomandă declararea lor la început
ifstream filein("fisiere.in");
ofstream fileout("fisiere.out");
//Declararea variabilei n
int n;
//Citire și afișare cu fluxurile create, în loc de cin și cout
filein >> n;
fileout << n;
return 0;
}
Programul de mai sus citește un număr din fisierul fisiere.in
și îl afișează
în fișierul fisiere.out
.
Dacă băgăm programul de mai sus pe InfoAs, pe problema fisiere, vom lua punctajul maxim. Dar cum putem să ne testăm codul pe Code::Blocks?
Cum să îți testezi programul în Code::Blocks?
După ce am scris programul, înainte de a da Run, vom naviga sus la File -> New -> Empty file.
Vom numi fișierul cum vrem noi (în cazul nostru fisiere.in
), după care vom
introduce în fișier o valoare — de exemplu 5
. Vom salva fișierul și vom
apăsa Build and Run. Programul nu va afișa nimic pe ecran pentru că nu
afișează nimic în consolă, ci în fișierul de ieșire fisiere.out
. Putem să
deschidem fișierul dând File -> Open și deschizând fișierul.
DS
Autorul acestei lecții
Dominic Satnoianu
Această lecție a fost redactată de către Dominic Satnoianu.
© 2021 – 2025 Aspire Education Labs SRL. Toate drepturile rezervate.
Așa cum este specificat și în termeni și condiții, conținutul acestei pagini este protejat de legea drepturilor de autor și este interzisă copierea sau modificarea acestuia fără acordul scris al autorilor.
Încălcarea drepturilor de autor este o infracțiune și se pedepsește conform legii.
Comentarii 0