Video: Cum să citești și să afișezi în fișiere în C++

Cum să citești și să afișezi în fișiere în C++

Unele probleme în C++ cer citirea și afișarea în fișiere. Iată un exemplu, cu problema Fișiere de pe InfoAs:

Programul citește de pe prima linie a fișierului de intrare fisiere.in numărul n. Programul afișează pe în fișierul de ieșire fisiere.out, același număr, n.

Declararea unui fișier

Pe lângă biblioteca <iostream>, vom folosi biblioteca <fstream>, care vine de la file stream. Un stream (flux) este o metodă de a citi sau afișa valori. Spre exemplu, cin este un flux de intrare prin care se pot citi date de la tastatură, iar cout este un flux de ieșire prin care se pot afișa date pe ecran.

Pentru a declara un flux de intrare pentru un fișier, din care să putem citi valori, îl vom declara astfel:

ifstream fluxIntrare("numefisier.in");

După declararea fluxului, vom putea înlocui într-un program cin cu fluxIntrare, pentru a citi din fișierul numefisier.in. După cum probabil ați ghicit, pentru flux de ieșire, avem:

ofstream fluxIesire("numefisier.out");

Numele fluxurilor

Pentru a fi mai ușor, multă lume numește fluxurile f și g, in și out, filein și fileout sau fin și fout. Folosiți perechea mai convenientă pentru voi.

Exemplu de citire din fișier

#include <iostream>

//Avem nevoie de biblioteca <fstream> pentru fluxurile de citire/afișare din fișiere
#include <fstream>

using namespace std;

int main()
{
    //Declararea fluxurilor; se recomandă declararea lor la început
    ifstream filein("fisiere.in");
    ofstream fileout("fisiere.out");

    //Declararea variabilei n
    int n;

    //Citire și afișare cu fluxurile create, în loc de cin și cout
    filein >> n;
    fileout << n;
    return 0;
}

Programul de mai sus citește un număr din fisierul fisiere.in și îl afișează în fișierul fisiere.out.

Dacă băgăm programul de mai sus pe InfoAs, pe problema fisiere, vom lua punctajul maxim. Dar cum putem să ne testăm codul pe Code::Blocks?

Cum să îți testezi programul în Code::Blocks?

După ce am scris programul, înainte de a da Run, vom naviga sus la File -> New -> Empty file.

https://i.ibb.co/8rsTWz6/image.png

Vom numi fișierul cum vrem noi (în cazul nostru fisiere.in), după care vom introduce în fișier o valoare — de exemplu 5. Vom salva fișierul și vom apăsa Build and Run. Programul nu va afișa nimic pe ecran pentru că nu afișează nimic în consolă, ci în fișierul de ieșire fisiere.out. Putem să deschidem fișierul dând File -> Open și deschizând fișierul.

DS

Autorul acestei lecții

Dominic Satnoianu

Această lecție a fost redactată de către Dominic Satnoianu.

© 2021 – 2025 Aspire Education Labs SRL. Toate drepturile rezervate.

Așa cum este specificat și în termeni și condiții, conținutul acestei pagini este protejat de legea drepturilor de autor și este interzisă copierea sau modificarea acestuia fără acordul scris al autorilor.

Încălcarea drepturilor de autor este o infracțiune și se pedepsește conform legii.

Comentarii 0

Autentifică-te pentru a putea comenta.

Autentifică-te