Nu obții 100 de puncte sau ai nelămuriri în privința problemelor? Scrie-mi pe Instagram.
Ai găsit o greșeală, vrei să raportezi un utilizator sau vrei să comunici altceva? Folosește formularul de contact.
Vrei să ne transmiți o părere despre platformă? Folosește formularul de feedback.
Folosește următoarele shortcuturi pentru a naviga mai ușor pe platformă.
Meniu shortcuturi | ? |
Căutare probleme sau utilizatori | / |
Navigare printre rezultatele căutării | ↑, ↓ |
Meniu de contact și feedback | CTRL + Shift + F |
Ieșire din meniuri | Esc |
Setări editor | CTRL + Shift + S |
Schimbare stil editor | CTRL + Shift + E |
Șabloane de cod | CTRL + Shift + 1/2/3 |
Golire editor | CTRL + Shift + 4 |
Centrul de ajutor » Propune probleme
Dacă ai probleme de informatică pe care vrei să le publici în colecția platformei, poți să le propui chiar acum.
InfoAs dorește ca, prin problemele sale, să asigure cerințe de toate dificultățile, compuse din enunțuri bine-scrise și indicații ușor de înțeles. Așadar punem preț până și pe cele mai mici detalii, pentru a rămâne constant la standardele înalte pe care ni le dorim. Avem o regulă ușor de reținut: calitate > cantitate.
Acest ghid explică ce valorificăm exact și cum putem să compunem probleme de calitate.
Vom parcurge toate detaliile problemei, explicând regulile acestora.
Pentru orice text, sunt esențiale următoarele reguli:
n
creioane, pe care are de gând să le folosească (pe care);n
benzi desenate în fiecare zi (creează);.
) și un spațiu (
);;
), mai puțin ultimul element, care se termină în punct (.
);Secvențele de cod sunt la fel de importante precum cele de text — așadar, am stabilit următoarele reguli:
i += 2
, a = a * b
, x != y
;i++
, --j
;cin >> a >> b
;scanf("%d %d ", &a, &b)
;Dacă aceste reguli se respectă parțial, sau chiar deloc, poate să dureze mai mult timp până când problema este publicată, până când un administrator corectează greșelile.
Aceste informații vor fi vizibile pe pagina problemei.
Fiecare problemă trebuie să fie intitulată în vreun fel, pentru a fi identificabilă ușor.
Numele trebuie să fie relevant pentru problemă: de exemplu, o problemă despre algoritmul Fill ar putea fi denumită simplu Fill sau Algoritmul fill. Se acceptă și alte nume pentru problemă — de pildă, problemele de olimpiadă au nume care pot fi nerelevante cu rezolvarea problemei sau cu categoria din care fac parte, dar sunt ușor de reținut și au legătură cu enunțul: Buldo, Castel, etc.
Câteva aspecte de urmărit:
Rezumatul este afișat mai rar (spre exemplu, în momentul în care un profesor vrea să adauge o problemă la un material, la o temă sau la un test), însă are scop descriptiv în legătură cu cerința problemei și nu trebuie neglijată.
Rezumatul trebuie să fie în jur de 30 – 40 de cuvinte lungime, desigur în funcție de lungimea cerinței, explicând într-o propoziție sau două ce trebuie făcut în problemă.
Enunțul problemei este opțional. În cazul în care, pentru rezolvarea cerinței, este nevoie de o poveste sau sunt necesare clarificări ori definiții, acestea se completează aici.
Majoritatea problemelor de olimpiadă sau din concursuri folosesc enunțul problemei pentru context.
Cerința este cea mai importantă parte a problemei. Aceasta explică în detaliu:
Datele de intrare explică într-un mod logic cum se citesc datele problemei:
n
, după care cele n
numere), cum sunt separate datele de intrare (prin câte un spațiu, pe câte un rând);Datele de ieșire explică într-un mod logic cum se afișează datele problemei:
x
, după care cele n
numere modificate), cum sunt separate datele de ieșire (prin câte un spațiu, pe câte un rând);Secțiunea de restricții și precizări oferă informații despre:
1 ≤ n ≤ 2.000.000.000
);1000000 -> 1.000.000
);10^x
(Ex. 1000000 -> 10^6
);Indicarea datelor de intrare și de ieșire corespunzătoare. Trebuie să respecte semantica precizată la secțiunile Date de intrare și Date de ieșire respectiv.
Se recomandă 1 - 2 exemple.
Explicația clară a exemplelor — cum am ajuns la datele de ieșire pornind de la cele de intrare?
Fiecare exemplu trebuie să vină cu explicații.
Rezolvările trebuie să vină cu două limite de memorie, pe care, pentru simplitate, le vom exprima în MB:
Reprezintă, în secunde, timpul maxim alocabil pentru rularea fiecărui test în parte. Se pot folosi valori cu zecimale. Valoarea implicită este de 0.1 secunde, iar valoarea maximă este de 3 secunde. Pentru probleme obișnuite, se recomandă 0.1 secunde, dar pentru probleme de backtracking sau recursivitate se recomandă calibrarea valorii în funcție de mărimile testelor (nu mai mult de 3 secunde pentru fiecare test).
InfoAs este o comunitate de oameni care vor să învețe — și de multe ori vor fi blocați la câte o problemă. De aceea, pentru absolut fiecare problemă în parte vrem să punem accent în mod special pe indicații și pe rezolvare. Multe resurse de pe internet neglijează aceste aspecte, creând confuzie, iar noi nu dorim să facem același lucru.
Vă îndemnăm să urmăriți probleme similare din capitolul ales pentru a înțelege mai bine standardele impuse.
Indicațiile explică în mod clar atât procesul de gândire, cât și indicațiile în sine.
Nu se vor folosi secvențe de cod (doar în cazul în care problema este preluată), în cel mai rău caz se va folosi pseudocod.
Se acceptă imagini.
Pentru probleme ușoare, în care de cele mai multe ori nu există vreo soluție optimă și așadar nu este nevoie de un proces de gândire, putem să afișăm direct indicațiile în sine, astfel:
Pentru celelalte probleme, în care o soluție naivă nu obține punctajul maxim, trebuie menționat și procesul de gândire. Dacă există mai multe soluții pentru o problemă, se vor prezenta fiecare (separate prin alineate), iar pentru fiecare soluție în parte se va da și rezolvarea (la secțiunea de rezolvare). Astfel, avem următoarea structură:
Rezolvarea (sau rezolvările, în cazul în care sunt mai multe) trebuie să fie de maximum 10 KB (10240 bytes), să obțină punctaj maxim la problemă (adică 100 de puncte), și să respecte regulile gramatice ale unui cod bun, explicate la începutul acestui ghid.
Dacă mai aveți întrebări sau sugestii despre cum se compune o problemă calitativă, ne puteți contacta. Mulțumim mult pentru interesul în extinderea comunității InfoAs!
Ultima actualizare a acestui articol a avut loc pe data de 07 septembrie 2021, 03:00.